طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 26 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته شاهد روند کاهشی و افزایشی بود. افزایش قیمت جهانی طلا منجر به افزایش جزئی قیمت طلا در بازار داخلی شد. از سوی دیگر کاهش قیمت دلار سکه را نیز به همراه داشت. حباب سکه در روز دوشنبه شاهد کاهش قابل توجهی در همه بخش ها بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز دوشنبه ۲۵ دی این یک روند متعادل نبود. با این حال می توان گفت که ریتم کلی بازار کند شد و افزایش قیمت چندان چشمگیر نبود.

اسکرین شات 15 ژانویه 2024 در 5:30:29 ب.ظ

سیاستگذاران در دو روز گذشته با پیام درمانی و دستکاری ارزی توانستند از افزایش قیمت دلار جلوگیری و قیمت این اسکناس را کنترل کنند. قیمت دلار در سومین روز هفته ۴۰۰ تومان کاهش یافت و در اولین مراحل کانال ۵۲ هزار تومان معامله شد. پس از کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به شدت کاهش یافت. با این وجود رشد تقریباً پنج دلاری قیمت جهانی طلا باعث شد تا قیمت طلا اندکی افزایش یابد.

تحلیلگران بازارهای مالی روند باثباتی را برای رشد قیمت بازار طلا در هفته جاری پیش بینی می کنند. آنها معتقدند سیاستگذاران از رشد قیمت دلار جلوگیری کرده و از این طریق به ثبات قیمت در بازار طلا و سکه کمک خواهند کرد.

سکه های آسان کانال را تغییر دادند

معاملات سکه امامی از دوشنبه ۲۵ آغاز می شود دی بر خلاف سایر قطعات، افزایشی بود. اما بعد از ظهر روند قیمت این قطعه بازگشت. سکه امامی در پایان معاملات روز دوشنبه ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با ۹ هزار تومان کاهش قیمت داشت. سکه بهار ۶۲۵ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با افت ۶۰۰ هزار تومانی یک پله ای سقوط کرد و با قیمت ۱۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان معامله شد. رباسکه با افت ۴۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان نسبت به یکشنبه یک کانال افت کرد. سکه گرمی با ۱۰ هزار تومان تخفیف با قیمت ۶ میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در تمام قسمت هایش فرو ریخت

حباب خانواده سکه نیز روز دوشنبه افت چشمگیری را به ثبت رساند. حباب سکه امامی ۲۰۱ هزار تومان، سکه بهار آذری ۷۹۲ هزار تومان، نیم سکه ۷۰۶ هزار تومان، ربع سکه ۵۰۳ هزار تومان و سکه گرم ۳۶ هزار تومان کاهش یافت. حباب سکه امامی در سومین روز هفته پنج میلیون تومان بود. این در حالی بود که اوایل هفته جاری حباب این قطعه هشت میلیون تومان افت کرده بود.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا