طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 26 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه از روز شنبه با افزایش چشمگیر قیمت آغاز شد. افزایش قیمت دلار و تشدید ریسک های سیاسی باعث افزایش تنش در بازارهای مالی شد و بازار طلا را در مسیر صعودی قرار داد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در اولین روز گشایش بازار در هفته گذشته افزایش یافت فروردین این امر با افزایش قیمت دلار همراه شد. روند صعودی بازار طلا رشد میلیونی سکه را رقم زد و قیمت مثقال تا مرز ۱۶ میلیون تومان افزایش یافت.

اسکرین شات 13 آوریل 2024 در 5:02:29 ب.ظ

معامله گران اخبار سیاسی و تشدید شایعات درباره واکنش احتمالی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران و همچنین باقی ماندن قیمت جهانی طلا در اوج خود را دلیلی برای روند صعودی قیمت طلا و سکه می دانند. برخی از فعالان بازار طلا معتقدند جو صعودی ایجاد شده در بازار طلا اشتباه است. اما ریسک ورود به بازار را ۵۰:۵۰ عنوان می کنند. به نظر می رسد جو ناپایدار قیمتی، پیش بینی ها را سخت کرده و چشم فعالان بازار به روند اخبار سیاسی برای خط دادن به بازارهای مالی دوخته شده است.

سکه بهار ۲ میلیون تومان گران شد

سکه امامی روز شنبه ۲۵ فروردین با قیمت ۴۵ میلیون و ۳۸۲ هزار تومان معامله شد و یک میلیون و ۶۷۶ هزار تومان رشد را به ثبت رساند. سکه بهار بیشترین افزایش قیمت را در قطعات سکه به ثبت رساند و با ۲ میلیون و ۹۵ هزار تومان افزایش وارد کانال ۴۲ میلیون تومان شد و ۴۲ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله شد.

لازم به ذکر است در اولین روز معاملاتی هفته، نیم سکه و ربع سکه با یک میلیون تومان افزایش به ترتیب ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد حباب سکه به میلیون ها نرسید

قیمت طلا روز شنبه افزایش چشمگیری داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۷۷۷ هزار تومانی تا کانال ۱۶ میلیون تومان افزایش یافت. هر مثقال طلا نیز روز شنبه ۱۶ میلیون و ۴۷۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۸۱ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۷۵۴ هزار تومان بود.

حباب سکه در روز شنبه در همه بخش ها افزایش یافت، البته برخلاف افزایش قیمت، این افزایش میلیونی نبود. حباب سکه امامی ۳۶۰ هزار تومان، سکه بهار ۷۵۲ هزار تومان، نیم سکه ۳۳۶ هزار تومان، ربع سکه ۶۶۸ هزار تومان و سکه گرم ۲۳۷ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا