طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 27 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته با افزایش ارزش اونس جهانی طلا همراه شد و در اکثر قطعات و اوزان افزایش یافت. حرکت قیمت در بازار طلا ۵ تا ۴۰۰ هزار تومان بود که سکه امامی بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساند.

طلا بخریم؟

تحلیلگران بازار مالی به تاثیر افزایش اونس در بازار داخلی طلا اشاره می کنند و می گویند: اگر طلای جهانی نتواند سقف ۲۳۸۰ دلاری را بشکند، در یک روند اصلاحی قرار می گیرد و احتمال بازگشت به بازار وجود دارد. از ۲۳۱۲ دلار

آنها با اشاره به کاهش آهسته و مستمر دلار می گویند اگر اونس جهانی طلا در حال اصلاح باشد، احتمال بازگشت سکه به قیمت ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و طلا به قیمت وجود دارد. قیمت ۳ میلیون و ۲۳۰۰۰۰ تومان.

کارشناسان بازار بر این باورند که طلا نمی تواند افزایش یابد و نگرش معامله گران بدبینانه است. آنها قیمت های فعلی بازار طلا را برای ورود به بازار مثبت ارزیابی می کنند و به سرمایه گذاران خرید تدریجی بدون توجه به قیمت و با استراحت سرمایه حداقل ۶ ماهه را پیشنهاد می کنند.

نقره ۱۲۰۰ تومان گران شد

نیم سکه در روند معامله شد

قیمت سکه امامی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی مبلغ ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار ۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شد و در کانال ۳۷ و ۳۸ میلیون تومان در نوسان بود. این قطعه در پنجمین روز معاملاتی هفته ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

نیم سکه تنها قطعه ای بود که قیمت آن تغییری نکرد و روز سه شنبه به قیمت ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با ۵ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان رسید.

روند حباب سکه نامتعادل شد

قیمت طلا در پنجمین روز هفته نوسانات شدیدی را تجربه کرد و در عرض چند ساعت کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان افزایش سه میلیون و ۳۶۸ هزار تومان قیمت گذاری شد. طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۱۲ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز چهارشنبه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۲۰۳ هزار تومان و ربع سکه ۵۱ هزار تومان افزایش یافت. حباب بهار ۱۶ هزار تومان، نیم سکه ۹۳ هزار تومان و سکه گرمی ۱۹ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا