طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 27 تیر 1403

به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در دو روز ابتدایی هفته جاری دو روند افزایشی و نزولی را ثبت کردند. کاهش قیمت روز شنبه با کاهش ارزش دلار همزمان شد، اما ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، چشم انداز خوش بینانه ای را برای بازار داخلی طلا فراهم کرد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در ۱۰ روز گذشته، حرکات نزولی دلار بر بازار فلز زرد نیز تاثیر گذاشت و سکه در کانال های قیمتی پایین تری قرار گرفت. اقتصاددانان روزهای آرامی را برای بازار طلا در این هفته پیش بینی کردند. این در حالی است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه که بازارهای داخلی تعطیل بود، اونس جهانی طلا افزایش چشمگیری داشت و سقف قیمت را شکست.

طلای جهان سی و یکم اردیبهشت امسال، مصادف با ۲۱ می، به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی محدوده ۲۴۲۵ دلار رسید. سپس ریتم به سمت وسط کاهش می یابد خرداد گذشت و دوباره در یک روند صعودی قرار گرفت. اکنون اونس جهانی طلا از سقف قیمت قبلی عبور کرده و به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۲۴۳۴ دلار رسیده است. این مشکل ممکن است با باز شدن بازارها در روز چهارشنبه بازار طلا را بدتر کند مگر اینکه قیمت دلار به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

برخی معامله گران معتقدند با وجود تعطیلی بازار طلا در مرکز پایتخت، نوسانات قیمتی نمی تواند چندان موثر و زیاد باشد. اما باید در نظر داشت که سایر مراکز خرید و فروش طلا در تهران و سایر شهرهای کشور فعال هستند و معاملات پشت خط همچنان قوی است.

سکه های سنگین کانال بالاتر را تصرف کردند

قیمت سکه امامی روز یکشنبه ۲۶ تیر ۴۰ میلیون و ۴۴۶ هزار تومان معامله شد و ۴۴۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند. قیمت سکه بهار با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۷ میلیون و ۹۵ هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است، قیمت نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد و ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. به ترتیب.

حباب سکه افزایش یافته است

قیمت طلا روز یکشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۶۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۷۲۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۴ هزار تومان افزایش ۳ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان بسته شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۵۳ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز دوم هفته در تمامی بخش ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۵۲۴ هزار تومان، بهار آزادی ۳۲۸ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۶ هزار تومان، ربع سکه ۲۸ هزار تومان و حباب گرم سکه ۱۳ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا