طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 27 خرداد 1403 / بازار طلا مسیر نزولی را ادامه می‌دهد؟

به گزارش افق میهن:



سکه امامی ۳۹ میلیون شد



قیمت طلا و سکه در ابتدای هفته گذشته خرداد یک روند نامتعادل به دلیل سردرگمی قیمت شروع شد. قیمت طلا و برخی سکه افزایش یافت، سکه امامی با افت ۲۰۰ هزار تومانی به کانال ۳۹ میلیون رسید و سکه گرمی برای سومین روز متوالی بدون تغییر قیمت معامله شد. معامله گران معتقدند بازار طلا در حال رکود است و در انتظار انتخابات ریاست جمهوری است.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه روز شنبه هر سه روند صعودی، نزولی و خنثی را به نمایش گذاشت. در حالی که رشد قیمت در بازار طلا در آغاز بازار در اولین روز معاملاتی هفته به طور پیوسته باز شد، کاهش محدود دلار، افزایش اونس طلای جهانی و رکود تقاضا، ریتم زرد را مختل کرد. بازار فلز

اسکرین شات 15 ژوئن 2024 در 5:12:05 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

بازار طلا با نوسانات محدود در محدوده مشخصی نوسانات رفت و برگشتی دارد و معامله گران انتظار دارند این ریتم نوسانی تا انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشته باشد. تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند تا انتخابات آتی، ریتم بازار طلا مانند هفته‌های اخیر و با نوسانات محدود باقی بماند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می گویند که روند فعلی بازار طلا را می توان کوتاه مدت توصیف کرد زیرا انتظارات تورمی در حال افزایش است و برجام محقق نشده است.

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا ۲۳۳۲ دلار و اونس جهانی نقره به دلیل تعطیلات پایان هفته در قیمت ۲۹ دلار و ۵۵ سنت ثابت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ روز شنبه در بازار داخلی ۱۴۰ تومان کاهش یافت و به قیمت ۵۵ هزار و ۹۹۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه بهار تعدیل شد

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید و سکه گرمی نیز بدون تغییر در قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شد.

رشد قیمت طلا سریعتر از سکه بود

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته بیش از سکه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۱۴ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان معامله شد و ۲۰۴ هزار تومان افزایش یافت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۶ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار تومان رسید. طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۱۴ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز شنبه در همه قسمت ها کاهش یافت. حباب سکه امامی ۳۱۴ هزار تومان، سکه بهار ۱۱۸ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۷ هزار تومان، ربع سکه ۷۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا