طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 27 مرداد 1403



به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در هفته چهارم مرداد او کار خود را با نتایج منفی به پایان رساند. کاهش قیمت در بازارهای مالی توسط سکه و به دنبال آن دلار و طلا هدایت شد. این در حالی است که اونس جهانی طلا در هفته گذشته با رشد کارایی و افزایش قیمت ۵۱ دلاری همراه بود.

معامله گران قیمت دلار را سیگنال موثرتری نسبت به اونس جهانی طلا می دانند و معتقدند روند تقاضا در بازار فلز زرد نیز نسبت به ماه صفر کاهشی است و ممکن است تقاضا برای خرید طلا در بازار طلا افزایش یابد ماه ربیع زیاد است

پیش بینی قیمت طلا و سکه

سیاست تامین نقدینگی از بازار ارز به دلیل مسدود شدن وجوه در حساب های نیابتی، به تعویق افتادن پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل در تهران و ترکیب کابینه دولت چهاردهم و همچنین امید به احیا. معامله گران هفته گذشته متوجه شدند که برجام برخی از سیگنال ها بود.

تحلیلگران اقتصادی برای روزهای باقی مانده از مرداد در صورت توسعه محدوده دلار، تحمل قیمت محدودی را برای بازار طلا پیش بینی می کنند. آنها خریدهای پلکانی و استراحت سرمایه بلندمدت را برای خرید در این بازار پیشنهاد می کنند.

اونس جهانی طلا افزایش یافت

قیمت سکه پرچمدار بهار کاهش یافت

قیمت سکه امامی پنجشنبه ۲۵ مرداد ۴۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با ۳۰۰ هزار تومان کاهش ۳۷ میلیون و ۲۵ هزار تومان ارزش گذاری شد.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه و ربع سکه با افت ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی بدون تغییر در سطح ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باقی ماند.

حباب سکه فرو ریخته است

قیمت طلا در روز پنجشنبه کاهش محدودی را ثبت کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۴۰ هزار تومانی به قیمت ۱۵ میلیون و ۱۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۲۰ تومانی معادل ۳ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل نیز به سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.

در آخرین روز هفته، حباب سکه در تمام بخش‌ها نزولی بود. حباب سکه امامی ۲۶۸ هزار تومان، سکه بهار ۵۷۳ هزار تومان، نیم سکه ۱۷۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۴۳ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا