طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 28 تیر 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه در تمامی مقاطع و اوزان افزایش یافت. روند صعودی بازار طلا تحت تاثیر شکستن سقف طلای جهانی قرار گرفت و بازار از کاهش محدود دلار پیروی نکرد. تحلیلگران بازار مالی محدوده قیمتی فعلی در بازار طلا را بهترین منطقه خرید می دانند و معتقدند کاهش قیمت دلار مانع از افزایش قیمت شارپی در بازار طلا شده است.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته با افزایش ارزش اونس جهانی طلا همراه شد و در تمامی مقاطع و اوزان افزایش یافت. نوسانات قیمت در بازار طلا ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان بود که سکه بهار بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساند. معامله گران معتقدند کاهش قیمت دلار مانع رشد شارپی در بازار طلا شده است.

اسکرین شات 17 ژوئیه 2024 در 5:05:58 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان بازار بر این باورند که طلا نمی تواند افزایش یابد و نگرش معامله گران بدبینانه است. آنها قیمت های فعلی در بازار طلا را برای ورود به بازار مثبت ارزیابی می کنند و به سرمایه گذاران پیشنهاد می کنند بدون توجه به قیمت و با یک دوره استراحت نسبتا طولانی، خرید پلکانی را انجام دهند. معامله گران پنجشنبه ۲۸ فروردین بازار آرام را پیش بینی می کنند.

نقره ۱۶۰۰ تومان ارزان شد

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا با افزایشی نزدیک به ۶ دلار به ارزش ۲۴۷۳ دلار معامله می شود. اونس جهانی نقره با ۳۶ سنت کاهش با ۳۰ دلار و ۹۵ سنت معامله می شود. هر گرم نقره ۹۹۹ با کاهش ۱۶۰۰ تومانی نسبت به یکشنبه ۵۷ هزار و ۱۳۰ تومان قیمت دارد.

سکه گرمی ۷ میلیون شد

قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه ۷ تیر ۴۰ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان معامله شد و ۹۵ هزار تومان افزایش یافت. قیمت سکه بهار با ۴۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۷ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان رسید.

روند حباب ربع سکه نامتعادل شد

قیمت طلا در روز یکشنبه کمتر از قیمت سکه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۴۸ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹ هزار تومان افزایش ۳۴۰۷ هزار تومان بسته شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۱۶ هزار تومان معامله شد.

در پنجمین روز هفته حباب سکه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۴۵۳ هزار تومان، بهار آزادی ۱۱۹ هزار تومان و نیم سکه ۱۶۹ هزار تومان کاهش یافت. حباب ربع سکه ۱۵ هزار تومان و حباب سکه گرمی ۱۳۳ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا