طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 29 آذر 1402 / سقوط سکه امامی به کانال ۲۸ میلیونی

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه امروز روند ثابتی را نشان نداد. دلیل این عدم تعادل قیمت نیز به روند صعودی قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت دلار مربوط می شود. امروز دلار در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی قرار گرفت و قیمت جهانی طلا سه دلار افزایش یافت.

معامله گران رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم را عامل نوسانات محدود بازار طلا می دانند. اکنون سکه امامی با کف حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فاصله دارد. معامله گران نیز در موقعیت محتاطانه ای قرار دارند و نمی خواهند معامله کنند. برخی از فعالان بازار طلا بر این باورند که بازارساز برای مدیریت سایر بازارها از طریق کاهش قیمت دلار، معامله گران را دنبال می کند.

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۲۰۲۹ دلار معامله می شود.

دلار اثر جهانی را خنثی کرد

در همین رابطه محمد کشتی آرا کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به افزایش قیمت جهانی طلا در روز جاری و دو روز اخیر به ایران تحلیل گفت: هر چند قیمت جهانی طلا به دلیل تاثیرگذاری در حال افزایش است. اخبار اقتصادی بین المللی، کاهش قیمت ارز افزایش قیمت. طلا و سکه شده است.

این کارشناس بازار طلا را آرام با نوسانات محدود توصیف کرد و گفت: بازار طلا و سکه از هیجانات کاذب پاک شده است. البته با افزایش قیمت جهانی طلا، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نیز باید افزایش یابد، اما با توجه به کاهش نرخ، چنین اتفاقی در اریز رخ نداد.

وی بازار طلا را غیرقابل پیش بینی دانست و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در حال حاضر قیمت ها تغییر چندانی نداشته است. مگر اینکه اتفاق مهمی در عرصه بین المللی در حوزه سیاسی یا اقتصادی بیفتد.

با وجود نیم سکه و سکه گرمی به دلیل افت قیمت

امروز ۲۸ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۵۱ هزار تومان کاهش یافت و در رده نزول بازار قرار گرفت. با این افت به کانال ۲۸ میلیونی بازگشت. این قطعه در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان معامله می شد. سکه بهار نیز با ۸۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه امروز ۱۵ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان معامله شد و ۱۵ هزار تومان افزایش یافت. ربع سکه نیز در رده افت بازار قرار گرفت و با ۵۰ هزار تومان افت در عدد ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شد و پنج هزار تومان رشد محدود داشت.

حباب سکه ترکید

امروز قیمت طلا افزایش یافته است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۶ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با سه هزار تومان افزایش دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۱۶ هزار تومان رسید.

امروز حباب روند متعادلی مانند قیمت سکه نداشت. حباب سکه امامی ۵۹ هزار تومان، سکه بهار ۱۱۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۳ هزار تومان کاهش یافت. حباب نیم سکه و گرمی سکه نیز به ترتیب ۱۲ و ۴ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا