طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 3 دی 1402 / حرکت معکوس قیمت و حباب سکه ادامه دارد؟

به گزارش ایران تحلیل، روند بازار طلا در اولین روز هفته افزایش یافت. تحمل قیمت طلا و سکه از ۵۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسید که سکه بهار پرغمدر بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد.

اگر چه بازار طلا در فصل پاییز و یک ماه آذر با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا بازدهی مثبتی کسب کرد، اما معامله گران بازار طلا همچنان بر رکود تقاضا در این بازار تاکید دارند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد: روند تقاضا و کاهش تولید در این بازار ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

شایان ذکر است فعالان بازار فلز زرد مدعی هستند که توقف قیمت دلار و سیاست های انقباضی بانک مرکزی بر بازار طلا تاثیر گذاشته و بسیاری از واحدهای تولید طلا تهدید به تعطیلی شده اند. لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی هر اونس طلا با بیش از ۱۰ دلار افزایش، ۲۰۵۳ دلار معامله می شود.

تقاضا در بازار طلا به حداقل رسید

در همین راستا نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با ایران تحلیل درباره وضعیت بازار طلا گفت: در حال حاضر تقاضا در بازار طلا به حداقل رسیده است. وضعیت این بازار مساعد نیست. و از ابتدای سال تاکنون ۴۰ درصد کاهش تقاضا و تولید را تجربه می کنیم که در صورت تداوم، صنعت طلای کشور را به خطر می اندازد.

بذرافشان با توجه به تعطیلات سال نو و تعطیلی بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: احتمال افزایش نوسانات در روزهای آینده کم است و در نهایت شاهد نوسان دو تا پنج درصدی بازار خواهیم بود.

گل سرسبد سکه بهار در رشد قیمت

امروز روز دوم است دی سکه امامی ۱۴۰۲ با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۲۹ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۲۵ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه در اولین روز هفته با ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد و ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت. ربع سکه نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد و ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

حباب سکه کوچک شده است

امروز قیمت طلا نیز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱۹ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۷ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۴۵۸ هزار تومان رسید.

امروز برخلاف افزایش قیمت سکه، حباب در اکثر نقاط کاهش یافته است. حباب سکه امامی ۱۴۹ هزار تومان، سکه بهار ۳۵ هزار تومان، نیم سکه ۱۹ هزار تومان و ربع سکه ۱۷ هزار تومان کاهش یافت. حباب گرمی سکه ۱۰ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا