طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 3 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه روز سه شنبه با افزایش ارزش دلار و رشد محدود طلای جهانی روند صعودی را ثبت کرد. سکه بهار با نیم میلیون تومان افزایش بیشترین افزایش قیمت را در بازار طلا به ثبت رساند.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته در تمامی مقاطع و اوزان افزایش یافت. روز سه شنبه قیمت دلار ۸۰۰ تومان و اونس جهانی طلا نیز تقریبا ۴ دلار افزایش یافت. افزایش ارزش عوامل موثر بر بازار فلزات زرد موجب شد تا این بازار روند صعودی داشته باشد.

اسکرین شات 23 ژوئیه 2024 در 5:18:26 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان اقتصادی، قیمت دلار را فشاردهنده ترین اهرم بازار طلا می دانند و معتقدند خریداران بازار فلز زرد نباید فضا و محدوده خاصی را برای ورود به بازار طلا در نظر بگیرند. در شرایط فعلی به سرمایه گذاران پیشنهاد می کنند با توجه به سود بیشتر اقدام به خرید تدریجی کنند.

تحلیلگران بازار مالی با تاکید بر مفروضات فعلی، سقف بالای قیمت سکه امامی را ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می دانند و معتقدند شکست این محدوده، بازار طلا را در مسیر صعودی قرار می دهد.

بازی نوسان قیمت نقره

لازم به ذکر است که قیمت جهانی هر اونس طلا ۲۴۰۲ دلار است که تقریباً چهار دلار افزایش داشته است. اونس نقره با ۱۴ سنت کاهش به ۲۹ دلار و ۰۲ سنت رسید. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با ۲۴۰ تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه در بازار داخلی ۵۴ هزار و ۲۲۰ تومان است.

سکه بهار گل سرسبد رشد قیمت شد

لازم به ذکر است نیم سکه با ۲۵۰ هزار تومان افزایش به رقم ۲۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به کانال ۷ میلیون تومان رسید.

روند حباب سکه قطع شده است

در چهارمین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۱۰۲ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۰ هزار تومان افزایش، سه میلیون و ۳۶۳ هزار تومان قیمت داشت. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۱۸ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز سه شنبه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۱۵۸ هزار تومان، نیم سکه ۱۳ هزار تومان و ربع سکه ۲۷ هزار تومان کاهش یافت. حباب ربع سکه ۱۱ هزار تومان و سکه گرمی ۳۲ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا