طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 30 آذر 1402 / دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش طلا واقعی است؟

به گزارش ایران تحلیل:






امروز کاهش قیمت دلار باعث کاهش قیمت طلا و سکه نیز شده است. افت قیمت در بازار طلا در حالی رخ داد که شایعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر اعمال مالیات ۲۵ درصدی بر فروش طلا منتشر شد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه امروز در اکثر قطعات و اوزان روند نزولی داشت. در آن روز به غیر از سکه امامی، سایر قطعات سکه نیز کاهش قیمت داشت. سکه امامی که دیروز به کانال ۲۸ میلیونی بازگشت، در حال حاضر با افزایش محدود بین کانال ۲۸ تا ۲۹ میلیونی در حرکت است.

اسکرین شات 20 دسامبر 2023 در 5:42:48 ب.ظ

امروز دلار تا کریدور ۴۰ هزار تومان سقوط کرد و قیمت جهانی طلا کاهش یافت. کاهش ارزش عوامل تعیین کننده قیمت در بازار طلا نیز بر حباب سکه تاثیر منفی داشت.

همچنین امروز خبری مبنی بر ثبت طلا در سامانه معاملات و اعمال مالیات ۲۵ درصدی بر فروش طلا به دولت منتشر شد. بررسی های خبرنگار ایران تحلیل از بازار طلا نشان می دهد بسیاری از اصناف بازار طلا مدعی بی اطلاعی از چنین موضوعی هستند. عده ای هم می گویند که این مالیات حد بالایی دارد و اگر وزن آن بیشتر از ۲۰۰ گرم باشد و آن هم در مدت معین و مقدار آن مقدار نباشد، مالیات اعمال می شود. فعالان بازار طلا می گویند تا زمانی که قوانین، مقررات، بخشنامه ها و دستورالعمل های مکتوب در این زمینه ابلاغ نشود، همه چیز به شنیده ها بستگی دارد.

گفتنی است، تحلیلگران بازار ارز محدوده ۲۷ تا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را منطقه مساعدی برای تصمیم گیری و ورود به بازار طلا می دانند. آنها معتقدند این حوزه می تواند سود خوبی را برای خریداران صبور در سال آینده به همراه داشته باشد. آنها همچنین سقف قیمت جهانی طلا را ۲۰۷۰ دلار فرض می کنند و می گویند که این سقف به راحتی قابل شکستن نیست.

سکه امامی از افت قیمت جان سالم به در برد

امروز ۲۹ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۴۹ هزار تومان افزایش در کانال ۲۸ میلیونی معامله شد و در زمان نگارش این گزارش این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با افت ۱۱۴ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان معامله شد.

امروز قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد و ۱۶۵ هزار تومان از دست رفت. ربع سکه نیز ۲۰۰ هزار تومان تخفیف داشت و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد و ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

ثبات قیمت در بازار طلا

امروز قیمت طلا تنها به میزان محدودی نوسان داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت هزار تومانی به ارزش ۱۰ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با هزار تومان افزایش دو میلیون و ۴۵۵ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۲۲ هزار تومان رسید.

امروز حباب روند متعادلی مانند قیمت سکه نداشت. حباب سکه امامی ۲۹۵ هزار تومان، سکه بهار ۱۷۵ هزار تومان رشد کرد. حباب نیم سکه ۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۳۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲۰ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا