طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 30 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته گذشته دی به دلیل عرضه شخصی شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، ریتم منسجمی وجود نداشت. این بازار روند صعودی دلار و طلای جهانی را دنبال نکرد. در مدت مذکور سکه بازدهی منفی داشت و معامله گران خرید شمش دولتی را ترجیح دادند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته افزایش یافته است دی روند متعادلی نبود. طلا با بازده مثبت و سکه با بازده منفی بسته شدند. درست است، این قیمت دلار در هفته گذشته بود دی این کشور بیشترین افزایش عملکرد را از ابتدای سال به ثبت رساند و قیمت گوشت گاو در بازار جهانی نیز افزایش یافت.

عکس صفحه 19 ژانویه 2024 در 4:43:27 ب.ظ

معامله گران شروع فروش حضوری طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران از روز چهارشنبه و ورود وجوه به عنوان وثیقه شرکت در این مزایده را دلیل بی نظمی ریتم بازار طلا دانستند.

تحلیلگران بازار مالی معتقدند در صورت کاهش قیمت سکه در روزهای آینده، محدوده ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی منطقه مناسبی برای ورود به بازار خواهد بود. که سود زیادی برای سرمایه گذاران به همراه دارد. در مورد قیمت جهانی طلا نیز به این نکته اشاره می‌کنند که نمی‌توان از سقف ۲۰۷۰ دلار عبور کرد و می‌گویند در صورت کاهش قیمت به زیر محدوده ۲۰۱ دلار، قیمت جهانی نیز می‌تواند به محدوده ۱۹۸۰ دلار بازگردد. لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب، طلای جهانی با ۱۳ دلار افزایش با قیمت ۲۰۳۴ دلار معامله می شود.

توسعه نامتوازن قیمت در خانواده سکه

قیمت در خانواده سکه در آخرین روز هفته پایانی دی روند متعادلی نبود. سکه امامی نیز با افت ۱۳۵ هزار تومانی به ۳۱ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به سطح ۲۸ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان رسید.

۲۸. قیمت طلا دی نزولی بود. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۵۰ هزار تومانی به ارزش ۱۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان ارزان شد و به ۲ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۶۵۸ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا