طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 30 مرداد 1403



به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با افزایش ارزش در تمامی قطعات و اوزان باز هم افزایش یافت. افزایش میلیونی سکه امامی در روز دوشنبه منجر به جهش تمام قطعات سکه به کانال بالاتر شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

شایعاتی در بازار روز یکشنبه منتشر شد مبنی بر اینکه خرید یک قطعه طلا در روز ۱۳ صفر باعث برکت زندگی مردم و خرید خانه و ماشین برای آنها می شود. به نظر می رسد این شایعه منجر به افزایش خریداران در بازار طلا شده است. این در حالی است که برخی فعالان بازار مالی معتقدند با تصمیم بانک مرکزی برای افتتاح صرافی تا اواسط سال موافقت می شود. شهریور دلیل افزایش قیمت در بازار فلز زرد است. در ادامه افزایش قیمت ارز نیمایی را دلیل افزایش قیمت در بازار طلا و سکه می دانند.

معامله گران بازار طلا می گویند در هفته های اخیر طلاهای زیادی برای ثبت نام خودرو فروخته شده است که منجر به کاهش قیمت طلا شده است.

با توجه به اینکه در چند روز گذشته حجم زیادی طلا فروخته و تبدیل به ریال شده است، این نگرانی وجود دارد که میزان پولی که پس از پایان ثبت نام خودرو توسط بانک ها آزاد می شود، بر بازار طلا تاثیرگذار باشد. به نظر می رسد با توجه به محدودیت های خرید دلار، بازار طلا اولین هدف این منابع مالی پراکنده باشد و در صورت کوتاهی بانک مرکزی با سونامی افزایش قیمت در بازار طلا مواجه خواهیم شد.

سکه امامی از یک میلیون تومان گران شد

قیمت سکه امامی در روز دوشنبه ۲۹ مرداد با افزایش یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومانی، مبلغ ۴۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار ۳۷ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان با ۸۰۰ هزار تومان افزایش معامله شد.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه و ربع سکه هر کدام با ۶۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۲۳ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان معامله شد. سکه گرمی با ۲۰۰ هزار تومان افزایش در سطح ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

حباب میلیون سکه رشد کرد

قیمت طلا روز دوشنبه همراه با رشد سکه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۷۲ هزار تومان افزایش معامله شد و این رقم به ۱۵ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۸۶ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش به ۳ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید.

در سومین روز هفته، حباب سکه در تمامی بخش‌ها افزایش یافت. حباب سکه امامی یک میلیون تومان، سکه بهار ۵۶۵ هزار تومان، نیم سکه ۴۷۷ هزار تومان، ربع سکه ۵۳۹ هزار تومان و سکه گرم ۱۷۰ هزار تومان رشد کردند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا