طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 4 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در پی رشد اونس جهانی طلا در روز چهارشنبه و در هر قطعه و اوزان افزایش یافت. روند صعودی بازار، مثقال طلا را از نیم کانال ۱۴ میلیون تومان عبور داد و تنها قطعه ای که در کانال بالاتر قرار گرفت، سکه امامی بود. پیش بینی اقتصاددانان از این بازار به رشد قیمت دلار بستگی دارد.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته با افزایش تقریبا ۱۵ دلاری هر اونس طلای جهانی همزمان شد و تثبیت قیمت دلار را دنبال نکرد. روند قیمت در بازار طلا ۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بود و تنها سکه امامی در کانال بالاتر قرار گرفت.

اسکرین شات 24 ژوئیه 2024 ساعت 4:58:30 ب.ظ

کارشناسان اقتصادی معتقدند که نوسانات بازار طلا به قیمت دلار بستگی دارد. آنها معتقدند اگرچه سیاستگذاران همیشه سعی می کنند چارچوب قیمتی مشخصی را برای دلار تعیین کنند، اما اقدامات اجباری کنترل قیمت ماهیت موقتی دارد و رشد تقاضای بازار را مدیریت می کند. با این حال، آنها می گویند که نباید انتظار افزایش عجیب قیمت طلای داخلی در هفته های آینده را داشت.

کارشناسان اقتصادی به خریداران بازار فلز زرد توصیه می‌کنند که خریدهای خود را سرسام‌آور کرده و از علامت‌گذاری پرهیز کنند.

نقره در آستانه کانال ۵۵ هزار تومانی قرار داشت

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا با قیمت ۲۴۲۰ دلار معامله می شود و تقریبا ۱۵ دلار افزایش یافته است. اونس جهانی نقره نیز با ۱۰ سنت افزایش ۲۹ دلار و ۲۹ سنت قیمت گذاری شده است. هر گرم نقره ۹۹۹ ۵۴۰۰۰ ۹۲۰ تومان به فروش می رسد و ۳۲۰ تومان افزایش داشته است.

سکه امامی گل سرسبد رشد قیمت شد

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۲۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی تغییری نکرد و در انتهای کانال هفت میلیون تومان قرار گرفت.

مسیر حبابی سکه های سنگین از قیمت جدا شده است

قیمت طلا در پنجمین روز هفته با افزایش قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۱۵ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۴۴ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز چهارشنبه مانند روز قبل روند متعادلی نداشت. حباب سکه امامی ۴۷ هزار تومان، سکه بهار ۱۷۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳۱ هزار تومان کاهش یافت. حباب نیم سکه ۲۴ هزار تومان و ربع سکه ۸۶ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا