طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 5 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با بازدهی منفی بسته شد. این کاهش قیمت بیش از سکه بر طلا تأثیر گذاشت. هفته گذشته خبر درگذشت رئیس جمهور و تیم حامی وی این سیاستمدار را مجبور به سرمایه گذاری بیشتر برای کنترل قیمت دلار کرد. کاهش قیمت دلار با کاهش ارزش طلای جهانی همراه شد و منجر به روند نزولی در بازار داخلی طلا شد.



به گزارش ایران تحلیل، کاهش قیمت طلا و سکه در هفته جاری ادامه یافت اما کاهش دما در بازار طلا در محدوده تحمل قیمتی محدود رخ داد و تغییر قیمت محسوسی در بازار فلز زرد به دنبال نداشت.

اسکرین شات 23 مه 2024 در 6:59:28 ب.ظ

درگذشت رئیس جمهور و تیم حامی وی در هفته پایانی، سیاستگذاران را بر آن داشت تا برای کنترل قیمت دلار اقدام به مبادله ارزی کنند و این مشکل در کنار کاهش ارزش گلوبال گلد، بازار طلا را با کاهش محدود همراه کرد.

در صورت تداوم روند نزولی طلای جهانی، تحلیلگران بازار مالی انتظار دارند که قیمت ها در بازار داخلی طلا نیز در هفته اول افزایش یابد. خرداد، کاهش خواهد یافت. آنها پیش بینی می کنند در صورت کاهش قیمت جهانی طلا، احتمال بازگشت قیمت سکه امامی به کانال ۳۷ میلیونی وجود دارد و می گویند احتمال دستیابی به طلا از محدوده ۳ میلیون تا ۱۰۰ هزار تومانی وجود دارد.

بازار سکه در سه روند معامله شد

قیمت سکه امامی در پنجشنبه سوم خرداد با قیمت ۴۰ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان بسته شد و ۱۷ هزار تومان افت محدود را به ثبت رساند. سکه بهار نیز بدون تغییر قیمت ۳۶ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه امامی به ۸ میلیون رسید

کاهش قیمت طلا در روز پنجشنبه بیشتر از سکه بود. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۲۴ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۳۲۶ هزار تومان با ۲۸ هزار تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۲۸۲ هزار تومان بود.

حباب سکه پنجشنبه سوم خرداد بر خلاف روند، قیمت ها در کل افزایش یافت. حباب سکه امامی ۷۳۹ هزار تومان، سکه بهار ۷۴۳ هزار تومان، نیم سکه ۲۶۸ هزار تومان، ربع سکه ۱۸۳ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا