طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 6 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته با کاهش ارزش در تمامی قطعات و اوزان باز هم افزایش یافت. کاهش قیمت در بازار طلا تحت تاثیر کاهش ۴۵ دلاری هر اونس طلا در دو روز آخر هفته بود. سکه امامی شنبه با ۷۰۰ هزار تومان افت به کانال ۳۹ میلیون بازگشت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز شنبه با روند نزولی بازگشایی شد. افت قیمت در بازار طلا با کاهش ۴۵ دلاری هر اونس طلا و بسته شدن بازارهای داخلی رخ داد.

اسکرین شات 25 مه 2024 در 5:19:55 ب.ظ

اقتصاددانان هفته گذشته فرض کردند که روند نزولی در بازار فلز زرد با کاهش قیمت جهانی اونس طلا مرتبط است و این پیش بینی در اوایل این هفته تفسیر شد. با این وجود، تحلیلگران بازار مالی روند صعودی قیمت جهانی هر اونس را در میان مدت پیش بینی می کنند و فرض می کنند که طلای جهانی در حال حاضر در حال اصلاح قیمت است.

بازار طلا پس از هفته ها اعتراض فعال شد

شنبه اولین روز بازگشایی بازار طلا پس از نزدیک به یک ماه اعتراض به سامانه جامع معاملات بود. فعالان بازار طلا این بازگشایی را وابسته به نهاد تصمیم‌گیری می‌دانند که وعده اصلاحات مثبت در این سیستم را می‌دهد.

لازم به ذکر است بازارهای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه در پایان هفته قرار دارند و قیمت هر اونس طلا ۲۳۳۴ دلار و هر اونس نقره ۳۰ دلار و ۳۶ سنت است. قیمت هر گرم نقره شنبه پنجم ۹۹۹ است خرداد در بازار داخلی نیز با افت ۲۱۰ تومانی ۵۶ هزار و ۲۶۰ تومان معامله شد.

سکه امامی ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد و ۱۰۰ هزار تومان افت داشت. سکه گرمی با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می شد و ۱۰۰ هزار تومان افت قیمت داشت.

مشگل برای بازگشت به کانال ۱۳ میلیونی آماده است

قیمت طلا روز شنبه کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۳۰۰ هزار تومانی معامله شد و این رقم به ۱۴ میلیون و ۸۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۰ هزار تومان افت معادل ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۲۰۶ هزار تومان بود.

حباب سکه پنجم شنبه خرداد برخلاف قیمت، هیچ توسعه متعادلی وجود نداشت. حباب سکه امامی ۱۹۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳۹ هزار تومان کاهش یافت. حباب سکه بهار ۲۹۸ هزار تومان، نیم سکه ۴۷ هزار تومان و ربع سکه ۲۶ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا