طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 6 دی 1402 / تعطیلی بازار طلای تهران، تقاضا را محدود کرد

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه برای دومین روز متوالی افزایش یافت. بازار طلافروشان تهران امروز به دلیل اعتراض این صنف به ثبت اطلاعات در سامانه مالیاتی تعطیل شد و همین موضوع حجم خرید و فروش در بازار طلا را به حداقل رساند. اما عوامل تعیین کننده قیمت در بازار طلا از جمله قیمت جهانی طلا همچنان صعودی بودند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه هم امروز و هم روز گذشته افزایش یافته است. این بازار در میان اعتراضات به ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه مالیاتی روند صعودی داشته و سطح خرید و فروش در بازار طلا به حداقل رسیده است.

امروز افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش محدود دلار منجر به نوسانات مثبت قیمت طلا و سکه از ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان شد. افزایش قیمت امروز سکه بهار را وارد کانال ۲۶ میلیونی کرد. لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب قیمت جهانی طلا ۲۰۶۲ دلار بوده و تقریبا ۱۰ دلار افزایش داشته است.

اسکرین شات 26 دسامبر 2023 در 5:49:30 ب.ظ

بازار طلای تهران فردا باز است

شایان ذکر است که صنعت طلا و جواهر از همان ابتدا موظف بود دی کلیه اطلاعات خرید و فروش خود را در سامانه مودیان ثبت کنید. این موضوع به دلیل بار هزینه ای که بر صنعت فوق الذکر تحمیل می کند و معافیت مالیاتی ۱۸ میلیارد تومانی دارایی هایی که سازمان مالیاتی برای سایر صنایع در نظر گرفته است اما برای مشاغل حرفه ای نه، با اعتراضات گسترده ای در شهرهای دیگر همراه بوده است. طلافروشان، پزشکان و… وکلا. امروز این اعتراضات به تهران هم کشیده شده است. به نظر می رسد با توجه به توافقات صورت گرفته از سوی صنف طلا و جواهر استان تهران با مراجع امور مالیاتی، بازار تهران فردا باز باشد.

سکه بهار پرغمدر بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد

امروز پنجمین دی سکه امامی ۱۴۰۲ با ۸۵ هزار تومان افزایش با قیمت ۲۹ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار در این روز بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساند. این قطعه با ۲۱۳ هزار تومان افزایش تا کانال ۲۶ میلیون صعود کرد و با قیمت ۲۵ میلیون و ۱۲ هزار تومان معامله شد.

طلا با سکه رشد کرد

امروز قیمت طلا نیز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۹۱ هزار تومان معادل ۱۰ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان ممتاز معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۰ تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۴۲ هزار تومان رسید.

امروز حباب قیمت روند ثابتی داشت. حباب سکه امامی ۳۷۳ هزار تومان، سکه بهار ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۰ هزار تومان و ربع سکه ۲۶ هزار تومان افزایش یافت. حباب گرمی سکه ۱۲ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا