طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 6 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در هفته اول مرداد متاثر از فراز و نشیب های خشونت آمیز اونس طلای جهان، قیمت در یک وضعیت سرگیجه آور کاهش و افزایش بوده است. در نتیجه کارایی این بازار متعادل نبود. بازده طلا منفی و سکه در هفته گذشته مثبت بود. با تعطیلی بازارهای داخلی، قیمت اونس جهانی طلا افزایش می یابد و این مشکل ممکن است در اولین روز هفته آینده، ریتم بازار طلای داخلی را افزایش دهد.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در هفته اول مرداد روند منسجم نبود. بازده منفی طلا تحت تاثیر کاهش هفته گذشته از ۹۲ دلار در هر اونس طلا رخ داد و بازگشت سکه با افزایش بازده دلار همزمان شد و سکه های سنگین را یک کانال بالاتر برد.

اسکرین شات 26 ژوئیه 2024 در 3:39:06 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

اگرچه کارشناسان اقتصادی دلار را پیشرو اصلی قیمت در بازار طلا می دانند، اما نوسانات محدود دلار و قرار گرفتن این اسکناس در محدوده مشخصی در هفته های اخیر باعث افزایش اثربخشی طلای داخلی در برابر نوسانات اونس جهانی شده است.

تحلیلگران بازار مالی اطمینان دارند که نرخ بهره آمریکا کاهش خواهد یافت و افزایش قیمت جهانی اونس طلا را پیش بینی می کنند. از سوی دیگر نوسانات روزافزون دلار در هفته گذشته نیز حاکی از تمایل این اسکناس به افزایش قیمت و در نتیجه ایجاد ریتم نزولی در بازار طلا در هفته دوم است. مرداد باید انتظار داشته باشیم که عوامل بنیادی ارزش خود را از دست داده و سیگنال های مثبتی به بازارهای مالی ارسال شود.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا با قیمت ۲۳۷۴ دلار معامله می شود و ۱۳.۲۱ سنت افزایش یافته است. اونس جهانی نقره نیز ۲۷ دلار و ۷۷ سنت قیمت دارد و تغییری در قیمت ندارد. هر گرم نقره ۹۹۹ ۵۴۰۰۰ ۹۲۰ تومان به فروش می رسد و ۳۲۰ تومان افزایش داشته است.

سکه امامی در کانال ۴۱ میلیون تعیین شد

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۰ هزار تومان یعنی ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان کاهش یافت. قیمت سکه گرمی بدون تغییر باقی ماند و در انتهای کانال هفت میلیون تومان قرار گرفت.

طلا کاهش یافت

در آخرین روز هفته قیمت طلا کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۱۰ هزار تومانی معادل ۱۴ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش معادل ۳ هزار و ۳۷۳ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۲۸ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز پنجشنبه در تمام بخش ها رشد کرد. حباب سکه امامی ۶۵۹ هزار تومان، سکه بهار ۵۶۶ هزار تومان، نیم سکه ۱۹۵ هزار تومان، ربع سکه ۲۲ هزار تومان و سکه گرم ۶۱ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا