طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 7 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته با روند صعودی باز شد. بازار نیمه تعطیلات طلا در نتیجه افزایش قیمت دلار روند صعودی داشت. دلالان این بازار می گویند امسال رشد تقاضا نسبت به روزهای دیگر بهتر است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در آغاز دومین هفته معاملات افزایش یافت اسفند روند صعودی داشت و تمامی قطعات سکه با رشد قیمت در حال معامله بودند.

اسکرین شات 24 فوریه 2024 در 6:34:44 ب.ظ

شنبه پنجم اسفند رشد تقاضا با افزایش قیمت دلار همراه شد و روند صعودی قیمت را در بازار فلز زرد رقم زد. برخی از فعالان بازار طلا می گویند که این روند صعودی توسط معامله گران بزرگی که در پس زمینه تجارت انجام می دهند، ایجاد شده است. آنها معتقدند در حال حاضر بازار طلا و ارز آرام، عرضه و تقاضا متعادل است و نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است.

فعالان بازار ارز با در نظر گرفتن نوسانات قیمتی با تلورانس ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، سطح فعلی قیمت ها را برای روزهای آینده پیش بینی کردند.

لازم به ذکر است که بازار جهانی طلا در زمان نگارش این گزارش بسته بود اما در آخرین معاملات هفته با کاهشی نزدیک به دو دلاری به قیمت ۲۰۳۵ دلار معامله شد.

سهم سکه بهار بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساند

لازم به ذکر است، نیم سکه و ربع سکه هر کدام با ۱۰۰ تومان ممتاز به ترتیب به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی در اولین روز هفته با ۵۰ هزار تومان افزایش پله ای صعود کرد و در انتهای کانال ۶ میلیون تومان معامله شد.

حباب سکه در تمام قسمت ها بزرگ شده است

قیمت طلا در آغاز معاملات روز شنبه بار دیگر با روند صعودی آغاز شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱۰ هزار تومان افزایش ۱۲ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش به ۲ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل دو میلیون و ۸۲۷ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه همبستگی بالایی با عملکرد قیمت داشت و در تمام بخش ها صعودی بود. حباب سکه امامی ۳۶ هزار تومان، سکه بهار ۵۳ هزار تومان، نیم سکه ۳۹ هزار تومان، ربع سکه ۷۰ هزار تومان و سکه گرم ۳۵ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا