طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 7 دی 1402 / راه طلا از سکه جدا شد

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه امروز در مسیری مخالف حرکت کردند. افزایش احساسات بین المللی باعث افزایش قیمت طلا شد و با وجود اینکه دلار رشد محدودی داشت، قیمت سکه در نوسانات نزولی قرار گرفت.

رونق بازار جهانی طلا با تغییر استراتژی فدرال رزرو

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، طلای جهانی با قیمت ۲۰۶۹ دلار معامله می شود و در آستانه شکستن سطح مقاومتی ۲۰۷۰ دلار قرار دارد. تحلیلگران بازارهای مالی بر این باورند که اگر قیمت جهانی طلا بتواند در چند روز پایانی سال بالاتر از منطقه فعلی تثبیت شود، می‌توان شاهد روند صعودی طلای جهانی بود.

آنها می گویند که ممکن است روند شکست در منطقه ۲۰۷۰ دلاری رخ ندهد. اما بانک های مرکزی جهان به خرید طلای بیشتری تشویق شدند. این مشکل که از سیاست فدرال رزرو برای کاهش ارزش دلار و کاهش نرخ بهره ناشی می شود، می تواند بر دلار آمریکا تأثیر بگذارد و به نظر می رسد که در نهایت کالاها و ارزهای دیجیتال را جابه جا کند.

با توجه به سیاست فدرال رزرو، طبیعی است که ریتم سرمایه گذاری بانک های مرکزی به سمت طلا تغییر کند و این موضوع تاثیر بسزایی در بازار طلا خواهد داشت. کارشناسان فنی می گویند در صورت تثبیت قیمت جهانی طلا به بالای ۲۰۷۰ دلار، می توان شاهد ادامه حرکت تا سقف های قیمتی ۲۲۰۰ و ۲۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ بود.

ربع سکه شاخص با تخفیف

امروز ۶ دی سکه امامی ۱۴۰۲ با نوسانات محدود از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۰۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز از این حرکات محدود مستثنی نشد و با ۲۵ هزار تومان کاهش با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شد.

در پنجمین روز هفته، قیمت نیم سکه با ۱۵ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله شد و ۱۰ هزار تومان کاهش یافت. ربع سکه امروز با افت ۵۵ هزار تومانی بیشترین افت قیمت را در داخل خانواده سکه تجربه کرد و ۱۰ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز پنج میلیون و ۷۹۸ هزار تومان شد و ۱۰ هزار تومان کاهش یافت.

ضایعات حباب سکه در تمام قسمت ها

امروز قیمت طلا در برابر سکه افزایش یافته است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۹۸ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۸۲۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۱ تومان افزایش ۲ هزار و ۴۹۸ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۴۶۴ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه در همه قسمت ها کاهش یافته است. حباب سکه امامی ۲۱۹ هزار تومان، سکه ۲۲۹ هزار تومان، نیم سکه ۱۲۶ هزار تومان، ربع سکه ۱۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۲۶ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا