طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 8 آبان 1402 / بازار طلا دست‌ به عصا شد

ایران تحلیل در گفت و گو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:




قیمت طلا و سکه دیروز و امروز روند متعادلی را نشان نداد. اگرچه روند عوامل اساسی تعیین کننده قیمت در بازار طلا رو به افزایش است، اما معامله گران عمده کاهش تقاضا را دلیل اصلی بی ثباتی بازار می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه امروز نسبت به روز گذشته متعادل نبود. در واقع بازار امروز طلا هر سه روند صعودی، نزولی و خنثی را به نمایش گذاشت و توجه خاصی به رشد چشمگیر طلای جهانی نداشت. لازم به ذکر است از صبح دیروز و پس از بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت طلای انس به طور مستمر در حال افزایش بوده و در زمان نگارش این مطلب با قیمت دلار ۲۰۱۵ معامله می شود.

اسکرین شات 28 نوامبر 2023 در 4:48:01 ب.ظ

معامله در بازار طلا با حداقل قیمت

در همین راستا محمد کشتی آرا ضمن اشاره به ثبات قیمت دلار، توسعه قیمت طلا و سکه را نیز با ثبات نسبی پیش بینی کرد و به ایران تحلیل گفت: قیمت طلا و سکه به دلیل ثبات، نوسان چندانی ندارد. قیمت دلار است و به نظر می رسد این روند در بازار فلزات زرد در روزهای باقی مانده از هفته جاری نیز حفظ شود.

وی با اشاره به کاهش حباب سکه و عدم وجود حباب ذوب شده قیمت طلا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار طلا و ارز آرام است. عرضه و تقاضا در تعادل هستند و نوسانات قیمت در بازار عادی است.

وی همچنین درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده و تا زمانی که اخبار جدیدی مبنی بر تنش بین حماس و اسرائیل یا سایر مناطق منتشر شود، قیمت‌ها در همین حد باقی بماند. به بازار ابلاغ نمی شود. نوسانات بازار طلا و ارز مانند گذشته است.

کاهش قیمت لایت سکه

امروز قیمت نیم و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با پنج هزار تومان کاهش پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومان قیمت گذاری شد.

حباب سکه امامی به ۴ میلیون رسید

امروز قیمت طلا به افزایش قیمت جهانی نفت خام واکنش نشان داد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۲ هزار تومان ممتاز به مبلغ ۱۰ میلیون و ۵۸۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با هفت هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۴۴۳ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز افزایش یافت و به دو میلیون و ۴۱۱ هزار تومان رسید.

امروز حباب تمام قطعات سکه عقب نشینی کرده است. حباب سکه امامی ۱۰۵ هزار تومان کاهش یافت و به کانال چهار میلیونی بازگشت. حباب سکه بهار ۱۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۲ هزار تومان، ربع سکه ۷۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا