طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در ابتدای هفته دوم بهمن روند صعودی داشت و سکه های سنگین و مثقال طلا در کانال بالاتری قرار گرفت. موضوع حراج روز یکشنبه نتوانست مانند دو حراج قبل از افزایش قیمت در بازار طلا جلوگیری کند. معامله گران تصور می کنند که تأثیر این حراج ها از بین خواهد رفت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در روز شنبه دوباره شاهد روند صعودی بود. در ساعات اولیه پس از شروع بازار طلا، روند صعودی قیمت نوسانات محدودی داشت، اما با گذشت روز، این روند به تدریج افزایش یافت و سکه های سنگین و مثقال طلا را کانالی بالاتر قرار داد.

اسکرین شات 27 ژانویه 2024 در 5:45:33 ب.ظ

تحلیلگران اقتصادی دلار را بازیگر اصلی بازار طلا و سکه می دانند. در اولین روز هفته، دلار ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش یافت و به کانال ۵۶ هزار تومان نزدیک شد. معامله گران انتظار دارند اثر محو شدن سومین حراج شمش در هاب طلا و ارز ایران در این بازار از بین برود. در هفته های اخیر دو حراج فلزات گرانبها در مرکز مذکور برگزار شد که تا حدودی روند صعودی قیمت دلار در بازار طلا را خنثی کرد.

اقتصاددانان توسعه قیمت دلار را به دلیل مشکلات کلان اقتصادی، رشد تقاضا به دلیل افزایش درگیری در منطقه و افزایش تقاضا در پایان سال را پیش بینی می کنند. در طی یک روند صعودی، بازار طلا با افزایش قیمت دلار نیز همراه خواهد بود.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا رشد محدود کمتر از یک دلار را تجربه می کند و با قیمت دلار ۲۰۱۸ معامله می شود.

سکه های سنگین به کانال بالاتر صعود کردند

نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

۱۲ میلیون مثقال بود

قیمت طلا روز شنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۰۷ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۷ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش به ۲ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۷۶۲ هزار تومان رسید.

در اولین روز هفته، حباب در خانواده سکه گسترش یافت. حباب سکه امامی ۱۰۱ هزار تومان، سکه بهار ۱۳۴ هزار تومان، نیم سکه ۱۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰۵ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا