طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:



سکه بهار آزادی ۵۰۰ هزار تومان گران شد



قیمت طلا و سکه در روز دوشنبه روندی صعودی داشت. افزایش اونس جهانی طلا و رشد محدود قیمت دلار روند قیمتی را در بازار طلا افزایش داد و سکه بهار نیم میلیون تومان افزایش یافت. معامله گران افزایش نرخ ارز در بازار را چشمگیر نمی دانند و معتقدند کاهش اونس جهانی طلا تاثیر مستقیمی بر بازار داخلی طلا خواهد داشت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته باز هم با روندی صعودی افزایش یافت و تحمل قیمت در این بازار ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود.

اسکرین شات 27 مه 2024 در 4:54:26 ب.ظ

اونس جهانی طلا در روزهای اخیر عاملی فعال در تعیین قیمت در بازار طلا بوده است. معامله گران روند کلی بازارهای مالی را با توجه به انتخابات ریاست جمهوری تیرماه راکد می دانند و معتقدند به دلیل تورم، ریتم کلی بازارهای مالی در بلندمدت صعودی است و روند نزولی نشان دهنده وقفه های موقتی است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند پیش بینی قیمت طلا و سکه به توسعه قیمت دلار در بازار بستگی دارد. بازاری که آنها معتقدند پیش بینی آن دشوار است. از سوی دیگر برخی از تحلیلگران بازارهای مالی قیمت جهانی اونس طلا را در توسعه قیمتی بازار فلز زرد موثر می دانند و معتقدند ریتم بازارهای جهانی در حال افزایش است.

نقره دو هزار تومان گران شد

لازم به ذکر است، قیمت هر اونس طلا در روز دوشنبه ۲۳۴۷ دلار با ۱۳ دلار افزایش و هر اونس نقره ۳۰ دلار و ۹۳ سنت و ۶۰ سنت افزایش یافت. قیمت هر گرم نقره دوشنبه هفتم ۹۹۹ است خرداد در بازار داخلی نیز با یک هزار و ۶۷۰ تومان افزایش نسبت به روز یکشنبه ۵۷ هزار و ۹۳۰ تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه به کانال بالاتر بازگشتند

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه مانند روز یکشنبه ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت و با این افزایش در کانال بالاتری قرار گرفت. این قطعه امروز ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت. ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش در انتهای کانال ۱۵ میلیونی معامله شد و سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۶.۸ میلیون تومان معامله شد.

حباب سکه از قیمت جدا شد

قیمت طلا و دلار در روز دوشنبه روند صعودی داشتند. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۲۲۰ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳۳۳۸ هزار تومان با ۴۹ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۲۹۵ هزار تومان بود.

حباب سکه در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه به جز سکه گرمی باقیمانده قطعات کاهش یافت. حباب سکه امامی ۲۵۳ هزار تومان، سکه و نیم سکه بهار ۱۲۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۹ هزار تومان کاهش یافت. حباب گرمی سکه ۲۱ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا