طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 9 آذر 1402 / سوخت طلای جهانی موتور بازار طلا را روشن می‌کند؟

به گزارش ایران تحلیل:




رهبر اصلی بازار طلا امروز انس گلد گلد بود. امروز قیمت طلا و سکه به نوسانات محدود دلار توجهی نکرده است. افزایش قیمت امروز سکه امامی را دوباره وارد کانال ۲۹ میلیونی کرد. آیا هجوم جهانی طلا باعث تقویت بازار طلا و بازگرداندن تقاضا به بازار خواهد شد؟



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه امروز در تمامی قطعات و اوزان افزایش یافته است. روند صعودی بازار طلا در حالی رخ داد که قیمت دلار ۱۰۰ تومان کاهش محدود را تجربه کرد. بعدازظهر دیروز قیمت جهانی طلا به محدوده ۲۰۳۹ دلار رسید و امروز بازار طلا در واکنش به تحرکات قیمت جهانی طلا روند صعودی داشت.

اسکرین شات 29 نوامبر 2023 در 5:12:50 ب.ظ

تحلیلگران بازار مالی به تحرکات فزاینده طلای جهانی اشاره می کنند و می گویند که حرکت انس از منطقه ۱۸۱۴ دلاری آغاز شد و توانست سطح مقاومت ۲۰ هزار دلاری را در هفته جاری بشکند. آنها منطقه مقاومت بعدی را منطقه ۲۰۵۰ دلاری می نامند و معتقدند که طلای جهانی در حال اصلاح است و بازگشت به قیمت دلار در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۲۰ می تواند برای بازار جهانی امکان پذیر باشد.

تحلیلگران بازار بر این باورند که انتظار می رود مناطقی مانند ۲۰۷۰ دلار نیز فتح شوند و در صورت حرکت قوی، انس به سمت کانال ۲۰۹۶ دلاری پیش خواهد رفت. اقتصاددانان همچنین بر این باورند که تحرکات بازار داخلی سکه و طلا تحت تأثیر احساسات جهانی است. آنها سقف قیمت سکه امامی را ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمترین آن را ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می گویند.

سکه امامی گل سرسبد رشد قیمت شد

امروز ۱۷ آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۲۶۸ هزار تومان افزایش به کانال ۲۹ میلیون تومان رسید و با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار امروز با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۲۵ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان معامله شد.

افزایش حباب سکه همگام با رشد قیمت

امروز قیمت طلا نیز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۹۴ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۱ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۴۷۸ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز افزایش یافت و به دو میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید.

امروز حباب تمام بخش‌های سکه رشد کرد. حباب سکه امامی ۱۵۵ هزار تومان، سکه بهار ۱۱۵ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۶ هزار تومان و سکه گرمی ۴۴ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا