طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 9 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته در تمامی مقاطع و اوزان کاهش یافت. بخشی از این کاهش قیمت تحت تأثیر کاهش محدود قیمت دلار بود. اما معامله گران معتقدند تقاضا برای حراج شمش افزایش یافته و همین موضوع دست فعالان بازار طلا را برای معامله خالی کرده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز یکشنبه ۱۷ افزایش یافت بهمن در روند نزولی قرار داشت. کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار در دومین روز هفته مصادف با سومین حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی ایران بود که منجر به کاهش نزدیک به ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی شد.

لازم به ذکر است یکی از شرایط شرکت در مزایده شمش طلا، پرداخت سپرده و ارائه فیش بانکی می باشد. معامله گران معتقدند این موضوع دست فعالان بازار طلا را خالی می کند و معاملات در این بازار را به حداقل می رساند.

اسکرین شات 28 ژانویه 2024 در 5:58:54 ب.ظ

همچنین بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی، سکه های جدید و بدون تاریخ در ضرابخانه بانک مرکزی ضرب شد و پیش بینی می شود در کنار سکه های موجود وارد بازار شود. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند ضرب سکه تمام بهار آزادی بدون خرما می تواند حباب تمام سکه ها را کاهش دهد و همین مشکل فشار فروش برخی سکه های تاریخ دار در دست مردم را افزایش داده و باعث کاهش قیمت و مثانه شدن آن شده است. مرخص شد.

امروز بازارهای جهانی در پایان هفته قرار دارند و قیمت جهانی طلا در سطح ۲۰۱۸ دلار ثابت است.

سکه پرچمدار امامی با تخفیف

نیم سکه ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان با افت قیمت به ترتیب ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

کاهش نیم میلیون تومانی حباب سکه امامی

قیمت طلا با کاهش قیمت سکه در روز یکشنبه همزمان شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۶۰ هزار تومان کاهش به ۱۲ میلیون و ۷۸ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش به ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۷۵۳ هزار تومان رسید.

یکشنبه هشتم بهمن حباب در خانواده سکه روند نزولی ثابتی داشت. حباب سکه امامی ۵۴۰ هزار تومان، سکه بهار ۱۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۸۲ هزار تومان، ربع سکه ۹۱ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا