طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 9 دی 1402 / بازدهی بازار طلا از دلار جلو زد

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته اول دی با بازدهی مثبت بسته شد. بازار طلای جهان در بیشتر روزهای هفته گذشته شاهد افزایش قیمت بود. برخی از معامله گران چالش های اخیر با سیستم مالیات دهندگان را مانعی برای تاثیر رشد جهانی طلا بر بازار داخلی می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته جاری شاهد روند صعودی بود و با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد.

اگرچه قیمت دلار در هفته جاری به کریدور ۴۰ هزار تومانی رسید، اما فشار تقاضا در پایان هفته این صورت‌حساب را وارد کریدور بالاتری کرد و در سقف ۵۰ هزار تومانی معامله شد. این هفته دلار بازیگر فعالی در بازار طلا نبود.

اسکرین شات 2023/12/29 ساعت 4:42:54 ب.ظ

آرامش به بازار طلا بازگشت

تحلیلگران اقتصادی محدوده ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را محدوده مقاومتی سکه می دانند. تحلیلگران بازارهای مالی بر این باورند که اگر قیمت جهانی طلا در روزهای پایانی سال موفق به تثبیت بالای منطقه کنونی ۲۲۰۰ و ۲۵۰۰ دلاری شود، می‌توان ریتم افزایش جهانی طلا را مشاهده کرد و حرکت طلای جهانی را تا سقف ادامه داد. سقف قیمت دلار در سال ۲۰۲۴

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، استاندارد جهانی طلا با قیمت ۲۰۶۴ دلار معامله می شود.

تثبیت سکه بهار در کانال ۲۶ میلیونی

در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت نیم سکه با ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان معامله شد و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. ربع سکه نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد و ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

دیروز قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۸ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۹ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۶۸ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا