طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 9 مرداد 1403



به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در روز دوشنبه با افزایش ارزش در تمام قطعات و اوزان بازگشایی شد. این روند صعودی اکثر سکه ها را وارد کانال بالاتر کرد.

تحمل افزایش قیمت در بازار طلا و سکه ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان بود و سکه امامی گل سرسبد افزایش قیمت در این بازار شد.

لازم به ذکر است که روند حباب سکه در روز دوشنبه تشدید شد و معامله گران این افزایش قیمت را ناشی از افزایش تقاضا در بازار طلا دانستند. فعالان بازار فارکس نیز افزایش تنش ها در منطقه را دلیلی برای رشد تقاضا ذکر می کنند.

در سومین روز هفته قیمت دلار ۴۰۰ تومان و اونس جهانی طلا نزدیک به هفت دلار افزایش یافت. با وجود اینکه کارشناسان اقتصادی روزهای نسبتاً آرامی را تا تشکیل کابینه دولت چهاردهم پیش بینی کرده بودند، اما توسعه تقاضا و سقوط ارز سیاسی باعث شد تا بازارهای مالی روند صعودی داشته باشند.

نقره توسط یک کانال افزایش یافت

لازم به ذکر است، اونس جهانی طلا روز دوشنبه با هفت دلار افزایش به ۲ هزار و ۳۹۲ دلار رسید. اونس جهانی نقره با قیمت ۲۷ دلار و ۲۹۰ سنت رشد محدود ۴ سنت را به ثبت رساند. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز ۵۳ هزار و ۲۷۰ تومان و ۳۳۰ تومان افزایش یافت.

سکه بهار ۳۸ میلیون شد

قیمت سکه امامی روز دوشنبه ۱۷ مرداد با ۴۵۰ هزار تومان افزایش ارزش ۴۱ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با رشد ۲۳۵ هزار تومانی به کانال بالاتری رسید و در ۳۸ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان قرار گرفت.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت. این قطعات به ترتیب ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه رشد کرد

در سومین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۱۲۹ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان با ۲۹ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۸۹۷۴ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز دوشنبه در تمامی بخش ها صعودی بود. حباب سکه امامی ۲۹۰ هزار تومان، سکه بهار ۵۶ هزار تومان، نیم سکه ۲۱۱ هزار تومان، ربع سکه ۲۰۶ هزار تومان و سکه گرم ۷۸ هزار تومان رشد کردند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا