طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه17 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل:



در عرض سه روز سکه هفت میلیون تومان گران شد



قیمت طلا و سکه پس از تعطیلات نوروزی با جهش قابل توجهی در معاملات نقدی آغاز شد به طوری که تنها سکه امامی بیش از هفت میلیون افزایش قیمت را به ثبت رساند و سکه تمام نیز با افزایش قیمت مواجه شد. دلالان التهاب بازارها را بالا توصیف می کنند و پیشنهاد می کنند وارد بازار نشوند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در معاملات نقدی پس از تعطیلات نوروزی شاهد شروع طوفانی بود. در سه روز پایانی معاملات هفته گذشته و در نتیجه افزایش تنش های سیاسی، دلار ۲۴۰۰ تومان افزایش یافت و قیمت جهانی طلا به سقف قیمت بسیار نزدیک شد و در نتیجه قیمت طلا به شدت افزایش یافت.

اسکرین شات 5 آوریل 2024 ساعت 7:50:31 صبح

فعالان بازار طلا این نرخ افزایش قیمت را چیزی غیر از انتظار می دانند و معتقدند این افزایش قیمت ناشی از رشد حباب است. آنها می گویند در حال حاضر بازار تلاشی برای افزایش قیمت ندارد و بازار بسیار داغ است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در این خصوص با بیان اینکه در خرید و فروش تغییری نکرده است، اظهار کرد: قیمت امروز طلا و سکه اشتباه است و به مردم توصیه کرد تا ثبات نسبی قیمت ها صبر کنند.

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۲۲۷۸ دلار معامله می شود.

سکه بهار ۴۲ میلیون شد

لازم به ذکر است، در آخرین روز معاملاتی هفته، نیم سکه با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رشد به کانال بالاتری رسید و ۲۸ میلیون تومان معامله شد. ربع سکه با دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش در کانال ۱۸ میلیون تومان قرار گرفت. سکه گرمی روز پنج شنبه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

حباب میلیون سکه افزایش یافته است

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۱۵ میلیون و ۵۶۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش به ۳ میلیون و ۵۹۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۵۴۶ هزار تومان بود.

حباب سکه در روز پنجشنبه در همه قسمت ها صعودی بود و متناسب با افزایش قیمت رشد کرد. حباب سکه امامی یک میلیون و ۸۷۶ هزار تومان، سکه بهار ۸۴۶ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۴۵۷ هزار تومان است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا