اقتصاد جهان

پیش بینی قیمت 70 تا 90 دلاری برای نفت در سال 2024

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۴ را ۱۰ دلار در هر بشکه کاهش داد و قیمتی بین ۷۰ تا ۹۰ دلار اعلام کرد. این بانک افزایش چشمگیر تولید آمریکا را مانعی برای افزایش قیمت نفت می داند.

تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری روز یکشنبه در یادداشتی اعلام کردند که افزایش ظرفیت مازاد برای کنترل شوک های عرضه از افزایش قیمت نفت جلوگیری می کند.

گلدمن اکنون انتظار دارد قیمت نفت خام برنت در ژوئن ۲۰۲۴ به ۸۵ دلار در هر بشکه و میانگین ۸۰.۸۱ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۴/۲۰۲۵ برسد. این مبلغ قبلا ۹۲ دلار گزارش شده بود.

نفت خام برنت روز دوشنبه حدود ۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد که ۲۰ درصد نسبت به اوج خود در سپتامبر کاهش داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۷۲ دلار در هر بشکه رسید.

تحلیلگران پیش بینی می کنند تولید نفت در ۴۸ ایالت پایین تر به ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز در سه ماهه پایانی سال آینده برسد.

این بانک همچنین خاطرنشان کرد که تصمیم اوپک برای کاهش عرضه، بهبود اقتصاد چین، تکمیل ذخایر استراتژیک نفت آمریکا و احتمال رکود اقتصادی از کاهش قیمت نفت جلوگیری می کند.

در یادداشت این بانک آمده است: «عربستان بعید است در سال ۲۰۲۴ بازار را با نفت پر کند.» فرض می کنیم کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس (۱.۷ میلیون بشکه در روز) که در آوریل ۲۰۲۳ اعلام شد تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت و ۲.۲ میلیون بشکه اضافی ادامه خواهد داشت. کاهش تولید اضافی ائتلاف در روز تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا