اقتصاد جهان

پیش بینی نفت 100 دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، واکنش ایران به رژیم صهیونیستی خطرات ژئوپلیتیکی در بازار نفت را در کوتاه مدت افزایش داده و برخی بانک ها را بر آن داشته تا پیش بینی خود را از قیمت این کالا افزایش دهند.

در آخرین ساعات روز شنبه، ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به سفارت این کشور در سوریه در روز اول آوریل، ۳۰۰ پهپاد و موشک شلیک کرد و نگرانی از گسترش جنگ در سراسر خاورمیانه را تشدید کرد.

بانک سیتی روز دوشنبه پیش بینی کوتاه مدت قیمت نفت خود را به ۸۸ دلار در هر بشکه افزایش داد که از ۸۰ دلار قبلی افزایش یافته است. این بانک اعلام کرد در صورت ادامه درگیری ها بین ایران و رژیم صهیونیستی، قیمت نفت به بشکه ای ۱۰۰ دلار می رسد.

علاوه بر این، تحلیلگران این بانک بر این باورند که این کاهش قیمت نفت را به سرعت به ۷۰ دلار یا بین ۸۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه کاهش می دهد.

به گفته دو وزیر ارشد رژیم صهیونیستی، پاسخ به ایران قریب الوقوع نخواهد بود و به تنهایی رخ نخواهد داد.

بانک فرانسوی سوسیته جنرال پیش بینی کرده است که قیمت نفت برنت در سه ماهه دوم سال جاری به ۹۱ دلار و قیمت نفت آمریکا به ۸۷.۵ دلار در هر بشکه برسد. این بانک میانگین قیمت نفت برنت در سال جاری را ۸۶.۸ دلار در هر بشکه و نفت آمریکا را ۸۳.۳ دلار در هر بشکه برآورد کرده است.

این بانک اعلام کرد که رویارویی مستقیم آمریکا و ایران می تواند قیمت نفت را به بالای ۱۴۰ دلار در هر بشکه برساند.

انگلیس، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه آمریکا و سازمان ملل متحد خواستار خویشتنداری ایران و رژیم صهیونیستی شدند.

بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان در یادداشتی اعلام کرد که قیمت نفت تا حد زیادی به واکنش نظامی رژیم صهیونیستی به ایران بستگی دارد. این بانک انتظار دارد قیمت نفت در ماه مه در سطح ۹۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.

تحلیلگران کپلر انتظار دارند قیمت نفت از کنترل خارج شود و به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد زیرا عرضه نفت به طور غیرمنتظره ای مختل می شود، تولید نفت کاهش می یابد و زیرساخت های انرژی روسیه همچنان مورد حمله پهپادهای اوکراینی قرار می گیرند.
انتهای پیام/۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا