اخبار بورس

پیش بینی هاب دوم ماهواره‌ای در منطقه تجاری چابهار توسط “فن آوا”/ رویکرد “فن آوا” به سرمایه گذاری و سرمایه پذیری است

چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی عادی سالیانه گروه فن آوا در ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با حضور سهامداران تشکیل شد.
مدیرعامل گروه هواداران آوا در این مجمع اظهار داشت: شرکت آوا فن گروپ با قدمتی دو دهه ای، سال هاست که برای اخذ مجوزهای کامل در حوزه فناوری اطلاعات و ۱۰ زیرمجموعه خدمات ارائه می دهد.

او اضافه کرد: ۵۸.۳ درصد شرکت شبکه فن آوران، ۱۵.۶ درصد شرکت خدمات ارتباطی رایتل، شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت رشد پایدار، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و … سهامداران واقعی شرکت هستند.

وی ادامه داد: مجموعه کاملی از مجوزهای فناوری اطلاعات و پرداخت ها را داریم. شرکت گروه فن آوا که در سال ۱۳۸۰ شروع به فعالیت کرد، طی سالیان متمادی مجوز دریافت کرده و خدمات ارائه می دهد.

شرکت فرعی:

شرکت فن آوا کارت ۵۸.۴ درصد به گروه فن آوا وابسته است و خدمات پرداخت الکترونیکی و مالی را ارائه می دهد.

شرکت شبکه فن آوا گستر ۴۹ درصد وابسته به گروه فن آوا، ماهواره فن آوا، سیستم کانال گرانی و دو شرکت گستر گرانی و فن آوا دیتا سیستم است که در زمینه داده پردازی فعالیت می کنند. شرکت معتمد فن آوا که سال گذشته با اخذ مجوز مالیاتی از اواخر سال ۱۴۰۱ شروع به کار کرد. او در ژوئیه ۱۴۰۲ تأیید عمومی خود را دریافت کرد.

شرکت آوا فن گروه در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و با اخذ مجوزهای مختلف در سال های مختلف به سهامداران و مشتریان خود خدمات ارائه می دهد.

فرآیند افزایش سرمایه:

مدیرعامل فن آوا توضیح داد: چندین مرحله افزایش سرمایه را انجام داده ایم. آخرین افزایش سرمایه شرکت آبان در ماه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد. سرمایه مطالبات جاری از ۸۸۰ میلیارد ریال به ۲۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد کارکنان گروه فن آوا مرد و ۲۵ درصد زن هستند. کمیته های تخصصی به عنوان بازوی اجرایی این شرکت بر مشکلات مربوط به حوزه ها نظارت و کنترل می کنند. سال گذشته با برنامه ریزی هایی که انجام داده بودیم برنامه راهبردی ۵ ساله گروه فن آوا را اجرا کردیم. به عنوان یک هلدینگ برتر در حوزه خدمات و پروژه های بزرگ با کل زنجیره و مجوزهای مختلف، باید بتوانیم در عرض ۵ سال به صورت خلاقانه و هوشمندانه بر این کار مسلط شویم.

اقدامات سال مالی ۱۴۰۲:

وی خاطرنشان کرد: پس از مجمع سال گذشته تغییراتی در شرکت ایجاد شد. پس از آن با استقرار تیم مدیریتی، هیئت مدیره و مدیران برنامه توسعه تحول را دنبال کردند و مدیریت ریسک شرایط موجود آغاز شد و با تغییر فرآیندها و بهبود شرایط وارد فاز بعدی شدیم. اصلاح ترکیب هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت هایی که با چالش اساسی مواجه بودیم را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین الزامات حاکمیت شرکتی و هیئت مدیره فن آوا و کنترل درون شرکت ها را تقویت کردیم و ساختار سازمانی را تغییر دادیم.

مدیرعامل «فن آوا» توضیح داد: در حوزه مالی با چالش‌های مختلف مالی از جمله تعهدات، بدهی‌ها و مطالبات در شرکت‌های تابعه و گروه فن آوا برخورد کرده‌ایم و مشکلات شرکت‌های تابعه و گروه فن آوا را مدیریت کرده‌ایم با جمع آوری مطالبات، با شناسایی منابع مختلف به موقع و مستمر توانستیم به نقطه خوبی برسیم. در سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه مبادلات و حاکمیت شرکتی افتاده است و ما تمام الزامات و دستورات مبادلاتی را رعایت کرده و توانستیم همه آنها را به موقع تکمیل و افشا کنیم. در حوزه صنعت و انضباط مالی اتفاقات خوبی افتاده است و چالش‌های مالی همه شرکت‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و در قالب تعهدات و بدهی‌ها تسویه می‌کنیم. در بسیاری از شرکت ها بدهی ها و مطالبات مختلفی داشتیم. ما شکل مطالبات و بدهی های سالانه را تسویه کرده ایم و در هیچ شرکتی از این بابت نگرانی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته با تلاش همکاران توانسته ایم بهسازی و تقویت زیرساخت ها و سیستم های عامل را به همراه داشته باشیم و توانسته ایم روابط خوبی با ذینفعان خود از جمله ایجاد کنیم. سهامداران و مشتریانی که توانسته‌ایم به آنها برسیم

این مقام مسئول تصریح کرد: در پی اتفاقات گروه آوا، تحولات بازارها و انضباط مالی منجر به افزایش سود و زیان سال ۱۴۰۲ با افزایش حاشیه سود ناخالص از ۲ به ۹ درصد با ادغام گروه شد که کاهشی را به همراه دارد. زیان عملیاتی ۶۰ درصدی همچنین با نظم و انضباط خوب اداره کل ۴۴ میلیارد تومان سود در سال ۱۴۰۲ برای شفاف سازی در افشای اطلاعات، برگزاری جلسات و امور حسابرسی تقسیم کردیم. در مقایسه با سال ۱۴۰۱ توانستیم سود خالص را ۸ برابر کنیم. در سال ۱۴۰۲ ۱۶۲ میلیارد تومان سود ثبت کردیم. بازده سرمایه در سال ۱۴۰۲ به ۹ درصد افزایش یافت.

وی گفت: شرکت فن آوا کارت در سال گذشته بر اساس شبکه ذینفع مطالبات و بدهی های ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی را تسویه کرد. ما برای مشکل سازگاری شاپرک ۱۳ امتیاز گرفتیم. قراردادی برای بیش از ۱۰۰۰۰۰ پورت و گیرنده با بانک های مختلف منعقد شد. در جلسه فوق العاده افزایش سرمایه شرکت از ۱۸۰ به ۱۰۰۰ میلیارد تومان را تصویب کردیم. ما توسعه خدمات ارزش افزوده و کارکردهای نرم افزاری را به روش سنتی که در همه شرکت ها حاکم است به حوزه فناوری و فناوری منتقل کرده ایم. ما قصد داریم دستگاه هایی بدون کارت خوان توسعه و تولید کنیم. اتفاقات مثبتی می افتد.

مدیرعامل گروه هواداران آوا ادامه داد: مهمترین اتفاق در شرکت شبکه گستر، بحث فناورانه سامانه مقابله با حملات سایبری بود که در سال گذشته تکمیل شد. به عنوان یک سیستم دانش محور استفاده می شود. در شرکت داده پردازی وضعیت گذشته را پشت سر گذاشتیم و زیان ماهانه به جا گذاشتیم و سود ماهیانه داشتیم. ما به کاهش ۳۰ درصدی در زیان تجمعی دست یافتیم. امیدواریم در اواخر سال جاری طرح ایجاد یک مرکز داده جدید را برای افزایش ظرفیت تکمیل کنیم. گزارش توجیهی افزایش سرمایه، تامین منابع و سایر موضوعات در دست اقدام است. شرکت ماهواره ای فن آوا: علیرغم رشد مشتریان، در سال گذشته تمرکز خود را بر توسعه بازار و افزایش تعداد مشتریان قرار دادیم و با توجه به تهدیدات تکنولوژی، به ادامه فعالیت در زمینه ژئوماتیک در این شرکت پرداختیم. یکی از حوزه های تجاری جایگزین ماهواره فن آوا، عضو Geomatic است. دارای دو سامانه یکی سامانه ستاد و دیگری به عنوان سامانه هوشمند پایش اراضی کشاورزی فعال است. یک یا دو سیستم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به زودی ارائه خواهد شد.

وی گفت: دومین هاب اقماری را در شهرک صنعتی چابهار در نظر گرفته ایم. امسال با توجه به گسترش بازار ما به بهره برداری رسیده و در حوزه فناوری ماهواره قرار می گیرد. سرویس ابری مرکز داده توسط همکاران شرکت پردازش داده و سیستم های داده راه اندازی شد. پس از چندین سال ارائه خدمات سنتی، اکنون یک سرویس ابری جدید مبتنی بر فناوری این دو شرکت داریم. در فن آوا سیستم تحویل و توزیع کالاهای ماشینی و کالاهای پروتئینی انجام می شود. با سه استان برای پنج استان قرارداد رسمی امضا کرده ایم و در حال تکمیل زنجیره هستیم. ۵۰ درصد ظرفیت تولید مرغ و گوشت کشور تحت این سیستم است. ما همچنین روی زنجیره تامین در صنایع دیگر کار می کنیم. سال گذشته مجوز مالیاتی و توسعه بازار شرکت معتمد محمب را گرفتیم. به منظور توسعه بازار و تقویت پایه بازاریابی شرکت، مجوز انواع ۲ و ۳ را در نظر داریم که به عنوان یکی از خدمات دهنده های شرکت فن آوا کارت تغییراتی در گارانتی گستر ایجاد شده است. از نظر سطح خدمات و کیفیت، ورود به تولید چندین محصول استراتژیک در صنعت در حال انجام است.

وی افزود: سال گذشته تفاهم نامه ای با سازمان پدافند غیر عامل به عنوان دستگاه اجرایی برای ارزیابی امنیت زیرساخت های حیاتی کشور منعقد شد. از آنجایی که قصد داریم روی توسعه فناوری ها کار کنیم، مرکز نوآوری را در گروه آوا فن ایجاد کرده ایم تا شرکت های گروه آوا فن به عنوان شاخه ای از شرکت های دانش بنیان بتوانند نقش مناسبی در سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ایفا کنند. فن آوری.

مدیرعامل «فن آوا» گفت: رویکرد ما بر سرمایه گذاری و سرمایه گذاری متمرکز است، به طور خاص، بحث سرمایه گذاری و سرمایه گذاری و همچنین استفاده بهینه از منابع مالی را در دستور کار قرار داده ایم. عملکرد سال گذشته ۴۸۰ میلیارد را در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۸۰ درصدی به ۹۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم و امیدواریم اتفاقات خوبی برای سهامداران رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا