بانک و بیمه

پیش بینی پرداخت ۲۵۰ همت تسهیلات به بخش کشاورزی در سال جاری

به گزارش ایران تحلیل، وهب متقی نیا در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته ۲۱۰ فقره همت تسهیلات پرداخت شد که از این تعداد حدود ۶۰ فقره تسهیلات اجباری بود و وظایف مختلفی بر اساس قانون بودجه انجام شد و مربوط به تامین نهاده ها بود. بخش کشاورزی این بانک بیش از حد ۹۰ درصد از بخش کشاورزی تامین مالی شد.

رئیس بانک کشاورزی با بیان اینکه این بانک به تنهایی تقریباً نیمی از تسهیلات بخش کشاورزی را پرداخت کرده است، یادآور شد: برخی مشکلات از جمله آزادسازی نرخ ارز که در سال‌های اخیر رخ داده، باعث عدم تعادل بانک شده است. که خوشبختانه در دولت سیزدهم بیش از ۴۰ درصد این نارضایتی ها برطرف شد.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه های دولت سیزدهم برای ارتقای بخش کشاورزی، پرداخت خرید تضمینی گندم از طریق بانک کشاورزی انجام می شود، افزود: با هماهنگی مسئولان ذیربط از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی. و روسای سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها در پایان هفته گذشته و در مرحله دوم ۲۸ حمت وجوه به گندم کاران پرداخت شد که شامل دو پرداختی فاز اول گندم کاران است. دعاوی نزدیک به ۳۰ حمت از این بانک تسویه شد و مابقی مطالبات به تدریج و با تامین مالی دولت تسویه شد.

رئیس بانک کشاورزی درباره اهداف بانک در سال جاری گفت: با توجه به دستاوردهای مثبت دولت سیزدهم در زمینه پرداخت تسهیلات و تامین مالی بخش کشاورزی از ابتدای دولت تاکنون، تسهیلات امسال بخش و تنها در بانک کشاورزی تقریبا دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه دولت در سریع ترین زمان ممکن به تعهدات خود عمل کرده است، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود بانک کشاورزی در سال جاری ۲۵۰ حمت در اختیار نهادهای حوزه کشاورزی به ویژه در حوزه اعتبارات خرد قرار دهد.

متقانی تاکید کرد: این میزان تسهیلات با هدف کمک به حفظ و ارتقای معیشت روستاییان، توسعه مشاغل کوچک و ارتقای اشتغال زنان روستایی و همچنین حمایت از طرح های بزرگ و تولیدی در بخش کشاورزی ارائه می شود.

رئیس بانک کشاورزی در خصوص ظرفیت های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به برنامه های ویژه این بانک برای حمایت از صنایع مذکور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار شی به ارزش بیش از ۳۲ هزار شی همت تولید شده است. به واحدهای صنایع تبدیلی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰۰ قلم کالا به ارزش حدود ۴.۲ حمت به نهادهای این بخش پرداخت شده است، تصریح کرد: توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی از برنامه های ویژه بانک کشاورزی است. زیرا معتقدیم تقویت این مجموعه ها می تواند نقش مهمی در تکمیل زنجیره های تولید و پیشبرد اهداف و برنامه های صنعت کشاورزی و غذایی داشته باشد.

متقی نیا یکی از اولویت های بانک کشاورزی را رعایت سیاست های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی دانست و افزود: موظفیم با حفظ انضباط مالی ضمن رفع عدم تعادل بانک در کنترل تورم سهیم باشیم.

وی با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای بانک کشاورزی در حوزه بانکداری الکترونیک به سامانه های آفلاین این بانک اشاره کرد و گفت: با استفاده از توابع سامانه ایزی امکان پرداخت غیرحضوری و حضوری برای می توانید وام های خرد مشتریان می توانند بدون دسترسی به ثبت شعبه در بستر الکترونیکی برای وام خود اقدام کنند.

متقی نیا بام ب کش بر بر بر فتت فتت حس ا ا ا ظه ظه د پ بر ست ست ست ست ست ست ست ست ست رونم رونم رونم رونم و از این سام تسهی نی نیاز به فعالن زنجیره های تولید پرداخت خواهد شد. بودن.

رئیس بانک کشاورزی در خصوص برنامه‌ها و اقدامات این بانک در زمینه کشاورزی پیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به الزامات این بخش و با همکاری صندوق توسعه ملی، تمامی قراردادهای مربوطه منعقد شده است. بر اساس این قراردادها ۵ تا ۶ تسهیلات ارائه شد. منابع وجوه مذکور به صورت ریالی به واجدین شرایط پرداخت شد.

متقی نیا در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز تقریباً ۱۰۰ درصد از وظایف بانک کشاورزی در زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج و زایمان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا