اقتصاد جهان

پیش بینی گازپروم درباره نفت 80 تا 100 دلاری در 2024

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر دیوکوف، رئیس هیئت مدیره شرکت گازپروم نفت روسیه در گفتگو با خبرنگاران فاش کرد که این شرکت انتظار دارد قیمت نفت بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه باشد. امسال.

وی گفت: امسال قیمت (نفت) به احتمال زیاد در محدوده ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد بود. اما در اینجا نیز به عوامل زیادی بستگی دارد. بازار در حال حاضر متعادل است. کمبود نفت در بازار شاهد نیستیم.

دیوکوف افزود: “بازار نفت در حال حاضر متعادل است.” وضعیت چالش برانگیز ژئوپلیتیکی در خاورمیانه مطمئناً بر قیمت ها تأثیر دارد. با این حال، قیمت اساسا تا اینجا منصفانه است.

دیوکوف در بخشی دیگر از بیانیه خود تاکید کرد که شرکت گازپروم نفت تا پایان ماه آوریل به سهمیه خود در اوپک پلاس در زمینه کاهش تولید نفت خواهد رسید.

دیوکوف گفت: «وزارت انرژی (روسیه) طبق معمول این سهمیه را به ما اطلاع می دهد. انجامش میدیم. در نظر داریم تا پایان ماه به حجم مورد نیاز کاهش تولید برسیم.

به گزارش خبرگزاری آذر خبر: کمیته مشترک نظارت وزیران اوپک پلاس در نشست ۳ آوریل خود توصیه ای مبنی بر تغییر سیاست تولید نفت ارائه نکرد.

چندین کشور اوپک پلاس، از جمله روسیه و عربستان سعودی، به طور داوطلبانه تولید نفت خود را در مجموع ۲.۲ میلیون بشکه در روز از سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ کاهش داده اند تا بازار را دوباره متعادل کنند.

این اقدام ابتدا قرار بود در سه ماهه اول اجرا شود، اما کشورهای عضو اوپک پلاس برای سه ماهه دوم نیز تمدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا