اقتصاد جهان

پیش بینی گلدمن ساکس از افزایش تولید اوپک پلاس در ماه دسامبر

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس انتظار دارد ائتلاف اوپک پلاس افزایش تولید سه ماهه خود را به جای اکتبر از دسامبر آغاز کند.
اوپک پلاس روز پنجشنبه موافقت کرد افزایش تولید برنامه ریزی شده را که قرار بود در ماه اکتبر پس از سقوط قیمت نفت به پایین ترین حد در ۹ ماه گذشته آغاز شود، به تعویق بیاندازد. این ائتلاف تاکید کرد که این طرح را دوباره به تعویق می اندازد یا در صورت لزوم تولید را کاهش می دهد.

بانک سرمایه گذاری همچنان محدوده قیمت نفت خام برنت را بین ۷۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه پیش بینی می کند و تخمین می زند که قیمت نفت برنت در دسامبر ۲۰۲۵ به ۷۴ دلار در هر بشکه برسد.
گلدمن انتظار دارد تاثیر کاهش تولید اوپک پلاس با تقاضای ضعیف در چین و افزایش سریعتر از حد انتظار در عرضه نفت لیبی در ماه های آینده جبران شود.
این بانک سرمایه گذاری در گزارش خود اعلام کرد که ظرفیت بالای تولید مازاد، تقاضای ضعیف در چین و تنش های تجاری احتمالی بر قیمت نفت تاثیر می گذارد.
نفت خام برنت با ۲.۲۴ درصد کاهش به ۷۱.۶ سنت رسید که پایین‌ترین قیمت از دسامبر ۲۰۲۱ است. قیمت نفت خام آمریکا به ۶۷.۶۷ سنت کاهش یافت که پایین‌ترین قیمت از ژوئن ۲۰۲۳ است.
انتهای پیام/۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا