کشاورزی

پیگیری قضایی در انتظار مدیران وزارت جهاد کشاورزی

قاضی کل تهران به مدیران وزارت جهاد کشاورزی هشدار داد و اعلام کرد: به منظور جلوگیری از خسارت وارده به صادرکنندگان سیب زمینی و جلوگیری از طرح دعوا نسبت به رفع محدودیت ها اقدام کنید.

در ادامه تحقیقات، محمدرضا صاحبی پندیده، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون دادگستری و وزارت امور اقتصادی و دارایی طی نامه ای به مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر هماهنگی کشور نوشت: معاونت امور استان ها خواستار اجرای مفاد ماده ۲۳ قانون مقررات دایمی اراضی و ماده ۳۰ قانون بهسازی محیط زیست شد.

در متن نامه آمده است: «در خصوص مکاتبات دسته جمعی صادرکنندگان گمرک دوغارون مبنی بر عدم رعایت موازین قانونی در افزایش عوارض صادراتی سیب زمینی، پیرو نامه شماره ۹۰۰۱-۱۰-۱۳۳۷ مورخ ۲۳/۰۲/۱۳۰۳، رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس ستاد اجرائی سیاست اقتصاد مقاومتی استان تهران خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست معاونت توسعه بازرگانی این وزارتخانه قرار گرفت که بر اساس ماده ۲۳ قانون مربوط تمهیدات دائمی توسعه استان بر اساس برنامه مصوب ۱۳۹۴ جلوگیری از هرگونه صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی و از سوی دیگر بر اساس ماده ۳۰ قانون بهبود محیط کسب و کار و اجرای آن ممنوع است. مقررات، کلیه مقررات تحت عنوان کلیه عناوین صرفاً پس از انتشار در پایگاه قوانین و مقررات در زمینه محیط کسب و کار می باشد که به گفته صادرکنندگان فوق (براساس اسناد و مدارک ارائه شده) اقدام به اخذ آن نکرده اند. این اقدام و لذا ابلاغ قانون موجود در پایگاه اینترنتی قوانین و مقررات مربوط به محیط کسب و کار اجرا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا