بانک و بیمه

پیگیر تامین اطلاعات مورد نیاز سامانه اعتبارسنجی هستیم

به گزارش ایران تحلیل، سید علی روحانی در بازدید از «شرکت مشاور رتبه‌بندی اعتباری ایران» گفت: همچنان اطلاعات مورد نیاز مدل‌های اعتبارسنجی جدید در حوزه‌های مالیاتی، بیمه‌ای و گمرکی را ارائه می‌کنیم و همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد. خوب. “”

وی افزود: مدل جدید اعتبارسنجی اشخاص حقیقی در سطح جامعه به ویژه در سطح شرکت و بازار نیازمند ارائه اطلاعات مناسب است.

معاون وزیر تصریح کرد: کاربردها و کارکردهای اعتبارسنجی در جهت بهره مندی مردم و رفع نیازهای آنان است و باید اطلاعات عمومی در این زمینه به سرعت گسترش یابد.

روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و تنوع بازارهای تجاری، نیازمند انواع محصولات و مدل‌های اعتبارسنجی هستیم و شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران گام‌های مهمی در این زمینه برداشته است.

مدل‌های امتیاز اعتباری جدیدی ایجاد شده‌اند
رضا قاسم پور، مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران تیز به موارد استفاده از امتیاز اعتباری اشاره کرد و گفت: امتیاز اعتباری در حال حاضر برای تخصیص تسهیلات بانکی، شرایط ضامن، وصول چک و اعتبار آن، سقف اعتبار چک، بیمه استفاده می شود. و معاملات بین اشخاص حقیقی، اجاره ملک، اعتبار خرید در فروشگاه های اینترنتی، کارت اعتباری، ضمانت نامه، تایید اظهارنامه مالیاتی، کفایت سرمایه بانکی، صادرات و واردات، تعیین سقف اعتباری توسط دلالان و استخدام افراد قابل استفاده است.

وی گفت: این شرکت در راستای بهبود رفتار و بازگرداندن اعتماد اجتماعی، اطلاع رسانی، شفاف سازی و ایجاد تقارن اطلاعاتی در معاملات و سایر فعالیت های مالی، توزیع عادلانه منابع، تسهیل و تسریع فرآیندهای مالی و بانکی، تسهیل مدیریت ریسک و تصمیم گیری اعتباری تلاش می کند. ساخت. و.» جایگزینی به جای «امنیتی محور» «اعتبار محور» و در نهایت بر رشد و توسعه فضای تجاری و اقتصادی متمرکز خواهد شد.

قاسم پور تاکید کرد: برای این منظور مدل های جدید رتبه بندی اعتباری برای اشخاص حقیقی، حقوقی، معاملات و تعیین حدود چک تدوین شده است. امتیاز اعتباری اشخاص حقیقی با پوشش ۱۰۰ درصدی شرکت و با دقت ۸۹ درصد آماده انتشار می باشد.

صنعت بیمه شروع به بهره مندی از اعتبارسنجی کرده است
برای بهره مندی صنعت بیمه کشور از خدمات اعتبارسنجی، صنعت بیمه با امضای تفاهم نامه بین بیمه مرکزی و شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران، زمینه بهره مندی از کارکردها و کاربردهای اعتبارسنجی را فراهم کرده است.

مفاد این تفاهم نامه در سه محور شامل انتقال اطلاعات شرکت های بیمه از بیمه مرکزی به شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران و ارائه خدمات مشاوره ای، ایجاد انواع مدل های رتبه بندی اعتباری صنعت بیمه و محاسبه می باشد. انواع ریسک از شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری.

علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: ایجاد بستری برای اعتبارسنجی مشتریان از صنعت بیمه در مرحله اول و سپس ارزیابی شرکت های بیمه بسیار مهم است.

وی افزود: با ورود اعتبارسنجی در صنعت بیمه، بسیاری از فعالیت های شرکت های تابعه تسهیل می شود.

پروفسور هاشمی تاکید کرد: در ایجاد مدل های مختلف امتیاز اعتبار بیمه ای از راهنمایی ها و مشاوره های شرکت رتبه بندی اعتباری ایران استفاده می کنیم.

قاسم پور، مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران نیز در این مراسم اعلام کرد: این تفاهم نامه شروع ارزشمندی برای صنعت بیمه ایران برای ورود به عرصه اعتباربخشی است.

وی افزود: با تدوین مدل های ویژه صنعت بیمه می توان ریسک مشتریان را محاسبه کرد تا تعرفه انواع بیمه نامه ها انعطاف پذیر شود.

قاسم پور در خاتمه گفت: استفاده از اعتبارسنجی در صنایع مختلف دنیا از ۲۰۰ سال پیش آغاز شد و امروزه صنعت بیمه بزرگ ترین مصرف کننده اعتبارسنجی در جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا