فناوری

چارلز میشل از سمت خود کناره گیری می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

تسنیم: شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که می خواهد در نمایشگاه تجاری آینده اروپا شرکت کند و وارد پارلمان اروپا شود.

این مقام بلندپایه اروپایی روز شنبه به رسانه های مختلف بلژیکی گفت: تصمیم گرفته ام در ژوئن ۲۰۲۴ در میهن تجارت اروپا شرکت کنم و این بدان معناست که در صورت تبدیل شدن به میهن تجارت اروپا از سمت خود به عنوان رئیس شورای اروپا صرف نظر خواهد کرد. “

این مقام بلژیکی گفت که پس از نمایشگاه تجاری اروپا – در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه – سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا می توانند درباره جانشین ریاست شورا بحث کنند. رهبران اروپایی همچنین باید تصمیم بگیرند که جانشینی چه زمانی انجام شود. وی تاکید کرد که سازماندهی جانشین برای این سمت نسبتا آسان است.

در بخشی دیگر از گفتگو، میشل ۴۸ ساله گفت که در ۹ ژوئن لیست حزب لیبرال بلژیک Mouvement Réformator (MR) را رهبری خواهد کرد.

به گفته وی، سال ۲۰۲۴ یک سال تجاری بسیار مهم در اروپا و همچنین سایر نقاط جهان است. وی افزود: به ویژه پروژه اروپایی بر سر دوراهی قرار دارد و نیاز به تقویت مشروعیت دموکراسی اروپایی وجود دارد. نخست وزیر سابق بلژیک گفت که می خواهد در این زمینه نقش فعالی داشته باشد. وی گفت: می خواهم در تیم پروژه سازان اروپایی حضور داشته باشم و برای ادامه خدمت به آن متقاضی هستم.

وی تاکید کرد که می خواهد مبارزات میهن را به گونه ای انجام دهد که مسئولیتش به عنوان رئیس شورای اروپا به خطر نیفتد. وظیفه رئیس شورای اتحادیه اروپا هماهنگ کردن همکاری ها و جلسات رهبران بین کشورهای اتحادیه اروپا است. میشل در دسامبر ۲۰۱۹ این سمت را بر عهده گرفت. او می خواهد این سمت را تا زمان ادای سوگند نمایندگان مجلس که قرار است در ۱۶ جولای برگزار شود، حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا