اخبار اقتصاد ایران

چاره رفع آنتن دهی ضعیف موبایل در رشت نصب دکل است؛ مردم و نهادها همکاری کنند

حسنی با تاکید بر اینکه ۱۲ سایت مصوب شده که باید در داخل شهر رشت نصب شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فناوری موجود نصب دکل است و چاره دیگری نداریم.

افق میهن یدالله حسنی ماریان مدیر مخابرات منطقه گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از ظرفیت گسترده شبکه مخابراتی در استان خبر داد و اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه وجود دارد. مشترکین استان گیلان و مخابرات استان نیز ظرفیت واگذاری بیشتر را دارد.

وی با اشاره به ضریب قابل قبول ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در گیلان ۴۲ به ازای هر ۱۰۰ نفر است.

مدیر مخابرات منطقه گیلان از تبدیل شبکه مس به فیبر نوری در استان خبر داد و گفت: گیلان پیشرو در اجرای فیبر نوری در کشور و یکی از استان های برتر کشور است.

حسنی با بیان اینکه مخابرات گیلان سال گذشته در اجرای طرح نهضت جهادی فیبر نوری (نجما) مقام اول کشور را کسب کرد، تصریح کرد: در مجموع در چند سال گذشته ۲ هزار و ۷۸۳ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است.

به گفته حسنی مریان، از ابتدای اجرای فیبر نوری تاکنون به ۱۹ هزار و ۵۰۰ مشترک در گیلان فیبر نوری داده شده است.

وی با اشاره به وجود منطقه مهم تجاری و اقتصادی در گیلان افزود: شبکه مس منطقه آزاد انزلی به فیبر نوری ۱۰۰ درصد اجرا شده و این سیاست آماده اجرا در شهرک های صنعتی است.

حسنی با قدردانی از شهرداری رشت برای اجرای پروژه های مخابراتی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه های دولتی برخلاف شهرداری در اجرای پروژه های زیربنایی با مخابرات همکاری نکرده اند.

مدیر مخابرات گیلان با اشاره به توسعه شبکه مخابراتی در روستاهای گیلان نیز گفت: دو هزار و ۷۸۹ روستای گیلان به شبکه مخابرات متصل هستند.

حسنی همچنین از اعطای VDSL به بیش از ۷ هزار نفر در گیلان خبر داد.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار مشترک تلفن همراه اول در گیلان وجود داشت، گفت: ۹۵۶ دکل همراه اول در استان گیلان نصب شده است.

مدیر مخابرات منطقه گیلان با اشاره به اینکه مردم ما در گیلان بیش از یک سیم کارت دارند، تصریح کرد: ۹۵۶ دکل موبایل در شهر و روستاهای گیلان داریم که اکثر سایت ها مجهز به ۳G و ۴G هستند.

حسنی با تاکید بر اینکه اعتبار ۱۲ سایتی که باید در شهر رشت نصب شود، اخذ شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فناوری موجود نصب دکل است و چاره دیگری نداریم اما این مشکل به مخابرات برنمی گردد. زیرا برای نصب دکل باید مکانی تهیه شود. انجام دادن

وی افزود: نداشتن مکانی برای نصب دکل یکی از عوامل مهم آنتن دهی ضعیف در رشت است که یا اشخاص حقوقی مانند نهادها، سازمان ها و ارگان های دولتی برای نصب دکل با ما همکاری کنند و یا اینکه شخص حقیقی آن را تهیه کند. ما با زمین

حسنی با توجه به نگرانی مردم در خصوص نصب دکل ها و سایت های مخابراتی افزود: با تشعشع سنجی دکل های مخابراتی گیلان توسط انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی، تشعشع هیچ یک از دکل ها خارج از حد نرمال نبوده و همه موارد در سطح عادی بودند. قابل قبول بوده است.

وی بیان کرد: راه اندازی ۴۳ سایت دیگر و تغییر فناوری ۱۷۵ سایت موجود از دیگر برنامه های این مجموعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا