ترندهای روز

چالش جدید هادی حجازی‌فر با «داریوش»

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

با شروع پخش سریال «داریوش» از پلتفرم فیلم نت، بار دیگر با هادی حجازی فر به عنوان بازیگر و کارگردان روبرو هستیم اما تفاوت این بار این است که او اولین تجربه کارگردانی سریال در خانه را دارد. شبکه تلویزیونی

هادی حجازی فر که قبل از شهرتش در سینما نامی آشنا برای اهالی تئاتر بود و نه تنها بازیگری، بلکه کارگردانی هم بود، با جدیت بیشتری وارد سینما شد و از سال ۱۳۹۳ با بازی در فیلم «ایستاده در غبار» به عنوان یک بازیگر شناخته شد. بازیگر حرفه ای و البته به همین میزان از تئاتر فاصله گرفت.

اما او به بازی در سینما هم اکتفا نکرد و در سال ۱۴۰۰ «وضعیت مهدی» را کارگردانی کرد. حجازی فر در تلویزیون نیز آثاری دارد که دو نوع تجربه بازیگری و کارگردانی را نیز به ثبت رسانده است.

داریوش با چنین سابقه ای از هادی حجازی فر، هم اکنون مشغول پخش سری جدید فیلم نت صبح های چاربشوند است که پیش از این یک قسمت از آن پخش شده و به نظر فضایی مرموز و شاید جنایی دارد. از آنجایی که نقش اول این سریال را خود هادی حجازی فر در نقش داریوش بازی می کند، این سریال تهدیدی برای ایجاد شباهت هایی بین این سریال و «پوست شیر» و حتی دیگر نقش های حجازی فر است و می توان گفت اینگونه است. که این کارگردان-بازیگر مدام آن را در رقابت با خودش قرار می دهد. چالش سختی که باید در «داریوش» دید که چگونه به سرانجام می رسد.

از آنجایی که هادی حجازی فر یکی از نقش های اصلی «پوست شیر» را با همان گریم و مضمون رفتاری داریوش در سریال داریوش داشت، انتظارات از او حتی در دوره ای که مخاطبان شبکه تلویزیونی خانگی هستند، بسیار زیاد است. به نظر می رسد به دنبال آثار جنایی و ملودرام نیست. آنها ترجیح می دهند که شاهد آن استقبال خوب از مینی سریال «در پایان شب» یکی دیگر از محصولات انحصاری فیلم نت است که جمعه گذشته به پایان رسید.

به هر حال قسمت اول «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی نوید محمودی نشانه یک سریال استاندارد در دست تولید را می دهد که با بازی های خوب و داستانی گیرا مخاطب را درگیر خود کرده است و به احتمال زیاد این سریال در حال ساخت است. در قسمت های بعدی گره ها و تنش های بیشتری داشته باشید. در داستان شاهد چالش های بیشتری خواهیم بود. همچنین با توجه به اعلام اسامی بازیگرانی که هنوز وارد داستان نشده اند، می توان حدس زد که داستان های کوچکی در انتظار بیننده است که کار را دیدنی می کند.

علاوه بر نکات ذکر شده، تاکید می شود که تولید سریال در شبکه تلویزیونی خانگی به سطحی از کیفیت رسیده است که تلویزیون با وجود هزینه هایی که متحمل می شود دیگر توان رقابت با آن را ندارد و از سوی دیگر خود پلتفرم ها نیز توان ارائه آن را ندارند. هر اثری برای مخاطب do در سالی که گذشت، پلتفرم فیلم نت با سریال هایی چون پست شیر، نوت بوک، افعی تهران و در انتهای شب نشان داد که دوران فروش کم به پایان رسیده و باید به سلیقه و نیاز مخاطب احترام گذاشت. حالا خود فیلم نت در شرایطی قرار دارد که قضاوتش سخت تر است، اما آنچه شنیده می شود این است که سریال های در دست تولید فیلم نت هم از نظر سینماگران حرفه ای و فیلمنامه و روند تولید آثار قابل توجهی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا