اخبار اقتصاد ایران

چانه‌زنی برای تعیین نرخ خرید تضمینی «برنج کیفی» در روز دوشنبه

جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی طبق روال هر هفته دوشنبه ۹ می باشد مهر ماه برای مذاکره در مورد نرخ خرید تضمینی برنج مرغوب و تعیین قیمت در وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود.

افق میهن اعضای شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی ۳۲ قلم کالای اساسی را تعیین می کنند. در جلسه کارشناسی قیمت اقلامی مانند گندم، برنج، پنبه، جو، چغندرقند و … مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت در جلسه شورا قیمت ها اعلام شد و اعضای شورا متشکل از ۹ نفر از اعضای شورا بخش دولتی و خصوصی، مشاوره و نرخ خرید تضمینی برای هر کدام. توسط محصولات تعیین می شود.

جلسه شورا طبق روال هر هفته دوشنبه ۹ مهر ماه همچنین در وزارت جهاد کشاورزی برای مذاکره بر سر نرخ خرید تضمینی «برنج مرغوب» و تعیین قیمت برگزار می شود.

برخی می گویند اعلام این قیمت ها باید توسط رئیس شورا که وزیر جهاد کشاورزی است به طور رسمی اعلام شود و عده ای هم می گویند قانون مقرر کرده این قیمت ها توسط مقام ارشد هیئت دولت، معاون اول اعلام شود. رئیس جمهور

به هر حال، تا کنون برای سال زراعی جدید که از مهر ابتدای ماه (سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴) قیمت تضمینی گندم کیلویی ۲۰۵۰۰، جو ۱۳۵۰۰، ذرت ۱۳۵۰۰ تومان، پنبه ۴۴، سویا ۴۳، کلزا ۴۱، آفتابگردان ۳۶ هزار تومان و کامیا اعلام شده است. جلسه دوم مهر نرخ خرید تضمینی برنج، عدس، نخود، لوبیا، سیب زمینی و پیاز پرمحصول در ماه مشخص شد اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

طبق قانون شورا حداکثر یک هفته تا اعلام و ابلاغ این نرخ ها فرصت باقی است.

باید گفت؛ قیمت شیر ​​خام دامداری ها برای امسال کیلویی ۱۸ هزار تومان است که پیش از این ۱۵ هزار تومان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا