اخبار اقتصاد ایران

چتر مالیات ستانی را گسترده می‌کنیم/ سلبریتی‌ها باید بابت درآمد فضای مجازی مالیات بدهند :: ایران تحلیل

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: قطعا از افراد مشهور و مشهوری که فالوورهای زیادی دارند و از طریق اینترنت درآمد زیادی کسب می کنند، مالیات اخذ می شود.

به گزارش ایران تحلیل، سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی مستقر در نمایشگاه رسانه ایران در خصوص نحوه اخذ مالیات از سلبریتی ها گفت: در خصوص اخذ مالیات از مشاهیر و افراد مشهوری که فالوورهای زیادی دارند و درآمد زیادی دارند. از پول موجود در این فضا طبق قانون این افراد مشمول مالیات هستند. مشمول مالیات است.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور موظف است نسبت به این موضوع اقدام کند، البته در برخی موارد حساسیت هایی نسبت به برخی اقشار وجود دارد و این حساسیت ها معمولاً حساسیت های نابجا است. شورای اسلامی در قوانین بودجه مواردی را در نظر گرفت که نظام مالیاتی کشور باید با افرادی که بیش از تعداد فالوور دارند برخورد کند و از آنها مالیات بگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای مالیات استانی اقشاری ​​که درآمد بسیار بالایی دارند و کسانی که فالوور زیادی دارند در صورت فعالیت از این محل و داشتن درآمد با رعایت جایگاه اجتماعی خود و همه مودیان مالیات مشمول مالیات می شوند. احترام به مراجعان را وظیفه خود می دانیم اما دلیل نمی شود که طبق قانون مالیات نپردازند.

سبحانیان خاطرنشان کرد: این افراد از طریق صفحه خود و تبلیغاتی که انجام می دهند درآمدزایی می کنند و فردی که در یک سال بیش از ۱۰ میلیارد تومان به حسابشان واریز شده است، اگر مدارک بیاورد و منبع درآمد مشخص شود، ممکن است نکند. مشمول مالیات در صورتی که طبق قانون ممکن است مشمول مالیات باشد.

وی افزود: اراده ما این است که مالیات استانی را از غلات درشت شروع و آنها را در اولویت قرار دهیم. ما نباید تنها با تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی که فعالیت شفاف دارند، مالیات استانی را ترویج کنیم.

سبحانیان افزود: چتر مالیات استانی را گسترش می دهیم و افرادی که در فضای مجازی فعال هستند را به همین شکل زیر و رو می کنیم.

به گفته این مسئول، بحث خانه های مجلل و خانه های خالی از مطالبات جدی مردم است.

وی در خاتمه افزود: بنابراین در صورت دریافت اطلاعاتی مبنی بر خالی بودن خانه ای به سرعت مالیات را دریافت می کنیم، البته ممکن است فرآیند اخذ مالیات مدتی طول بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا