ارزهای دیجیتال

چرا آمار شکست پروژه های رمزارزی بالا است؟

به گزارش ایران تحلیل، دنیای ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر شاهد ظهور تعداد بی‌سابقه‌ای از پروژه‌های ارزهای دیجیتال بوده است که با رونق بازار در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ تحریک شده است. با این حال، یک مطالعه جامع جدید یک واقعیت تلخ را نشان می دهد. این مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم پروژه‌های ارزهای دیجیتال شکست می‌خورند.

تجزیه و تحلیل بیش از ۱۲۰۰۰ پروژه انجام شده توسط AlphaQuest و Storible نشان داد که ۷۲٪ از پروژه های تاسیس شده در دوره رونق شکست خوردند. در مجموع، بیش از ۸۸۵۰ پروژه ارزهای دیجیتال در سال گذشته نابود شدند.

سال ۲۰۲۳ سخت ترین سال در دوره گزارش (۲۰۲۰-۲۰۲۳) بود، اما تقریباً ۶۰ درصد از سکه های مرده در این دوره ناپدید شدند. در پایان مطالعه، مشخص شد که ۶۵ درصد از کل پروژه‌های ارز دیجیتال مورد تجزیه و تحلیل تکمیل شده‌اند.

شناسایی پروژه های شکست خورده ارزهای دیجیتال

برای طبقه بندی یک پروژه به عنوان نمونه شکست خورده، محققان از معیارهای خاصی استفاده کردند.

حجم معاملات کم، نقدینگی کم، حساب‌های غیرفعال یا حذف شده توییتر، بسته شدن وب‌سایت و حذف از فهرست CoinMarketCap از جمله معیارهای بررسی آنها بود. این روش منجر به شناسایی عوامل کلیدی که منجر به شکست پروژه‌های ارزهای دیجیتال می‌شود و بینش‌هایی در مورد چالش‌های پیش روی این پروژه ارائه کرد.

شباهت های بین سکه های شکست خورده

علاوه بر این، بیش از نیمی (۵۸ درصد) از پروژه‌های رمزنگاری شکست خورده دارای حساب‌ها یا وب‌سایت‌های توییتر غیرفعال یا حذف شده بودند که نشان‌دهنده فقدان مشارکت اجتماعی یا حضور عملیاتی مداوم است.

علاوه بر این، تقریباً نیمی (۴۸٪) از این سکه‌ها از پلتفرم‌های ردیابی مانند CoinMarketCap حذف شدند که شکست آنها را تأیید می‌کند.

تاثیر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و ورشکستگی

این مطالعه همچنین آسیب پذیری پروژه های ارزهای دیجیتال در برابر نوسانات بازار و سقوط بازیگران کلیدی صنعت را برجسته کرد. این موارد شامل فروپاشی Terra Foundation و FTX بود که تأثیر عمیقی بر بازار ارزهای دیجیتال داشت.

این تحقیق همچنین تأثیر حامیان مالی معروف را بر موفقیت پروژه‌های ارزهای دیجیتال بررسی کرد. محققان دریافتند حتی پروژه‌هایی که توسط افراد برجسته و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مانند Three Arrows Capital حمایت می‌شوند، نرخ شکست بالایی داشتند.

میانگین طول عمر پروژه های ارزهای دیجیتال

این گزارش همچنین نشان داد که میانگین طول عمر پروژه‌های ارزهای دیجیتال سه سال بود، اما پروژه‌های شکست خورده کوتاه‌تر بودند و به طور متوسط ​​فقط ۲.۲۱ سال طول کشید. از سوی دیگر، تنها ۲۲.۴۰ درصد از پروژه‌های ارزهای دیجیتال موفق شدند بیش از چهار سال دوام بیاورند.

علیرغم نرخ بالای شکست، صنعت ارزهای دیجیتال همچنان وعده بقای خود را می دهد. ظهور مداوم پروژه‌های ارزهای دیجیتال و روایت‌های جدید، انعطاف‌پذیری این بازار را نشان می‌دهد. کلید موفقیت در سرمایه گذاری هوشمند و استفاده از تجربیات گذشته نهفته است. همانطور که صنعت ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می دهد، چالش هایی نیز وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا