ترندهای روز

چرا آمریکا تصمیم گرفته است نیم میلیون جغد را بکشد؟

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد بیش از ۴۵۰ هزار جغد را در شمال غرب این کشور بکشد.

کارشناسان می گویند که این کشتار برای کمک به محافظت از دو گونه جغد بومی که توسط جغدهای مهاجم تهدید می شوند ضروری است. با این حال، فعالان حقوق حیوانات این طرح را ظالمانه و غیرضروری محکوم کرده اند.

جغدهای میله ای (Strix varia) جغدهای بزرگ بومی شرق آمریکای شمالی هستند. سرویس حیات وحش ایالات متحده می گوید در اوایل قرن بیستم، جغدها از زیستگاه خود در غرب رودخانه می سی سی پی به دشت های بزرگ و جنگل های شمالی به دنبال “تغییرات ناشی از فعالیت های انسانی” مهاجرت کردند.

امروزه این جغدها در ایالات واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا به عنوان یک گونه مهاجم در نظر گرفته می شوند.

ورود جغدهای میله ای به شمال غرب بر دو گونه بومی جغد تأثیر منفی گذاشته است. این گونه ها، جغد خالدار شمالی و جغد خالدار کالیفرنیا، که هر دو بسیار کوچکتر از گونه مهاجم هستند، مجبور شده اند برای غذا و قلمرو با گونه های مهاجم رقابت کنند.

در عین حال، هر دو گونه بومی در چند دهه اخیر تحت تأثیر فعالیت‌های سنگین چوب‌برداری قرار گرفته‌اند و جمعیت آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

جغدهای میله ای نیز شروع به جفت گیری با جغدهای خالدار کرده اند و در نتیجه گونه های واسطه ای به وجود می آیند که به گفته کارشناسان، مخزن ژنی جغد خالدار را تهدید می کند.

جمعیت جغدهای خالدار شمالی در چند دهه گذشته به شدت کاهش یافته است، به طوری که تعداد جغدهای ممنوعه اکنون از جغدهای خالدار شمالی در قلمرو خود بیشتر است. در حال حاضر این گونه در فهرست در معرض خطر انقراض قرار دارد، به این معنی که خدمات حیات وحش ایالات متحده موظف است به حفاظت از آن کمک کند.

در آخرین استراتژی پیشنهادی خود که در ماه جولای منتشر شد، آژانس اعلام کرد که قصد دارد ۴۵۰۰۰۰ جغد میله ای و جغد دوگانه (نتیجه جفت گیری جغدهای میله ای و خالدار) را در یک دوره ۳۰ ساله از بین ببرد.

این طرح می تواند تا پایان سال جاری به صورت رسمی تصویب شود.

در حالی که این ممکن است زیاد به نظر برسد، اما همچنان نشان دهنده حذف کلی کمتر از ۱ درصد از جمعیت جغد در ایالات متحده است.

سرویس حیات وحش ایالات متحده می‌گوید در مقایسه با گزینه‌های تهاجمی‌تر مدیریت جمعیت، که تقریباً دوبرابر تعداد آنها را از بین می‌برد، کشتار هم کمتر کشنده است و هم به حدود نیمی از ناحیه‌ای که قلمروهای جغد نواری و خال‌دار همپوشانی دارند محدود می‌شود. .

مقامات امیدوارند که این رویکرد به بهبود جمعیت جغدهای خالدار شمالی و جلوگیری از گسترش جغدهای ممنوعه در جنوب و همچنین محافظت از جغدهای خالدار کالیفرنیا کمک کند.

کشتار فقط توسط شکارچیان دارای مجوز انجام می شود و ساکنان اجازه شلیک به جغدهای ممنوعه را ندارند. همچنین مهمات سربی به دلیل تاثیر بدی که بر محیط زیست دارد در کشتارها استفاده نخواهد شد.

با این حال، همه از طرح ارائه شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده راضی نیستند. گروهی متشکل از حداقل ۷۵ سازمان حامی حیوانات و حیات وحش با انتشار نامه ای این طرح را “بسیار بی پروا” و “محکوم به شکست” خوانده اند.

منتقدان بر این باورند که جغدهای ممنوعه به دلیل فعالیت های انسانی مجازات می شوند، که آنها را قادر به گسترش دامنه خود کرده است.

در عین حال اشاره کرده اند که شکار جغدها پرندگان بسیار سختی هستند. این می تواند منجر به کشته شدن گونه های اشتباه یا سایر حیوانات جنگلی شود.

این سازمان ها پیشنهاد کرده اند که از یک رویکرد کنترل غیر کشنده پیروی شود، اگرچه آنها مشخص نکرده اند که این رویکردها چه می تواند باشد.

با این حال، مقامات می گویند که حذف بهترین گزینه برای همه گونه های درگیر است. این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: «حذف جغد ممنوعه، مانند تمام مدیریت گونه های مهاجم و حفاظت از گونه های در خطر انقراض، چیزی نیست که بتوان آن را ساده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا