چرا انطباق با استانداردهای بانکی بینالمللی برای ایران ضروری است؟ – افق میهن
مرکز تحقیقات ایران اتاق بازرگانی ایران با توجه به احتمال افزایش تحریم های ایران در مورد چگونگی بهره گیری بانکهای ایران از خدمات Postede به “استانداردهای بین المللی بانکی و الزامات ساختار ایران” بررسی شد.
در پاسخ به این سؤال که چگونه بانک های ایران می توانند در صورت توافق احتمالی بین ایالات متحده و ایران و لغو تحریم ها از این شرایط بهره مند شوند. اتاق تحقیقات ایران گزارش داد و گزارشی را منتشر و منتشر کرد. طبق استانداردهای بین المللی بانکها در جهان ، این گزارش “استانداردهای بین المللی بانکی و الزامات سازگاری ایران” است:
اول ، مهمترین مفاهیم ، شیوه ها و استانداردهای بین المللی ذکر شده است که بانک های ایرانی باید همکاری های بین المللی با سایر کشورها و همچنین بانک های توسعه منطقه ای و بانک جهانی را در نظر بگیرند.
با توجه به مذاکرات بین دو کشور ، لغو تحریم ها یکی از دستاوردهای توافق احتمالی ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران و علاوه بر ارائه سناریوهای قابل پیش بینی ، الزامات و نیازهای بانکهای کشور (در حوزه بانکهای بین المللی) محسوب می شود. از جمله:
وضعیت جمهوری اسلامی در FATF: اگر توافق بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران و لغو تحریم ها به روشهای جامع یا با محوریت بخشی از محدودیت های انتقال مالی مربوط به دلار از نظر انتقال مالی حل شود. با این وجود ، لازم است موانع مربوط به معاملات با سایر ارزها مانند یورو ، لیست سیاه خروجی یا هشدار FATF (خاکستری) و شرایط اثر متقابل را از بین ببرید. این شرایط حتی در مورد حضور نهادهای منطقه ای مانند اتحادیه آسیا (ACU) ، BRIX (BRICS) ، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و بهره برداری از امکانات بانک مشترک و ارز مشترک در موسسات فوق الذکر (در صورت تحقق آن) اعمال می شود ، به شرط آنکه جمهوری اسلامی در لیست چربی های چربی زیاد در لیست چربی های چربی باشد. زیرا در منشور همکاری مؤسسات فوق اجماعی در مورد اجرای دستورالعمل های FATF وجود دارد.
کشورهای ریسک سیاسی/اعتباری: به منظور ورود به بازارهای مالی و پولی جهان یا جذب سرمایه گذاران خارجی برای ارتقاء وام ، شفافیت ، تجارت و کاهش ریسک سیاسی ، نقش مهمی ایفا می کند که انتظار می رود باعث کاهش تحریم ها و گنجاندن FATF شود و خطر مالی جمهوری اسلامی ایران انتظار می رود.
ضمانت اجرایی رویداد: با توجه به رویکرد یک طرفه رئیس جمهور فعلی ایالات متحده به همکاری های سیاسی و اقتصادی جهانی و تجربه خروج یک طرفه ایالات متحده از توافق قبلی ، که شرایط غیرقانونی و خسارت برای تجارت داخلی و خارجی و فعالان اقتصادی را تحمیل می کند و براساس توافق سیاسی بین دو طرف حذف می شود. به عنوان مثال ، اگر ضمانت اجرایی ایمن وجود داشته باشد ، لغو تحریم های اولیه و ثانویه ، حتی در قالب سکولار ، توافق وجود دارد.
با توجه به ادامه مذاکرات فعلی بین دو کشور و ایران ، همچنین می توان Troika اروپایی را فعال کرد و چالش های جدیدی را ایجاد کرد ، مانند: بنابراین ، عملکرد جمهوری اسلامی در راه حفظ توافق تا پایان دوره و حفظ انطباق با جمهوری اسلامی در جمهوری اسلامی است که در مورد تاریخچه جدید و با استقبال از جمهوری اسلامی در تاریخچه جدید و آرایش و آئین نامه های جدید با استقبال از جمهوری اسلامی است.
ادغام با آخرین تحولات و رویدادها: یکی از پیامدهای بانکهای ایرانی این بود که پس از یک دهه وقفه طولانی در موسسات مالی/ بانکی با سیستم های مالی بین المللی ، آنها به دلیل گسترش مقررات مالی و مالی بین المللی ، با استانداردها و مقررات جدید بین المللی روبرو شدند.
نتیجه گیری استانداردهای جدید الزام روابط با بانکهای جهان و بنابراین نیروی کار و زمان قابل توجهی برای رعایت مقررات و استانداردهای بین المللی ، تنظیم دستورالعمل های مربوطه و مستندسازی واکنش اسناد به پولشویی بود.
در دوره جدید ، رشد فن آوری های دیجیتال ، به ویژه در بلوک چین ، ارز دیجیتال ، گسترش خدمات بانکی و تجاری را با بسته های برنامه ریزی شده و بسته های نرم افزاری برنامه ریزی شده ، بسیار سریعتر و گسترده تر از آنچه که موسسات ایرانی دنبال می شوند ، گسترش داد. در صورت لغو و لغو تحریم ها ، انتقال توسط بانک ها افزایش می یابد.
با توجه به گسترش مدیریت اقتصادی جهانی و توسعه پایدار در هماهنگی با تحولات دنیای دیجیتال و تأثیر بیشتر ارزهای دیجیتالی و شایعات برای تجارت و تجارت در کشورها ، نقش و مسئولیت بانک ها در معاملات مالی افزایش یافته و موظف است مشتریان و مشتریان را شناسایی کند.
موسساتی مانند داو جونز در حال حاضر اطلاعات کاملی و دقیقی در مورد ساختار سهامداران ، اخبار مرتبط و شهرت سازمان ، شرکتهای واقعی و حقوقی سازمان ، اشخاص سیاسی و شرکتهای وابسته آنها و به دلیل عدم توانایی در بدست آوردن خدمات از انستیتوی ایالات متحده ، معرفی یک موسسه جایگزین یا یک مؤسسه جایگزین برای اطمینان از این که فعالیت های موجود است ، ارائه می دهند.
به منظور فعالیت در سیستم بین المللی فعلی ، توجه به مناسب بودن سرمایه و گزارش صورتهای مالی شفاف سالانه ، پیش بینی برنامه مالی سازمان در سه تا پنج سال ، دستورالعمل های مدیریت ریسک ، دستورالعمل های لباسشویی و استراتژی های مشاجره ، سیاست های فساد و خط مشی خط. خطر برقراری ارتباط با بانکهای ضعیف تر و ورود نامطلوب به جرایم مالی سازمان یافته ، روابط بین بانکی -کارگزاران به کاهش و محدودیت در بانک های کمتر اما قوی تر تبدیل شده است و انتخاب کارگزار یا خدمات از بانک های خارجی دشوارتر شده است.
منبع: isna