بانک و بیمه

چرا اولین حراج پاییزی شمش طلا کم فروغ بود؟

به گزارش افق میهن، امروز ۵۲ حراج شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران برگزار شد و از ۲۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شده در این مرکز، هر ۲۴ شمش طلا به ارزش ۹۹۵/۱۰۰۰ و در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان است. ۲۴ قطعه توسط شاکیان خریداری شد.

این در حالی است که متقاضیان در جلسه قبلی مزایده شمش در مرکز مبادلات ۱۶۸ کیلوگرم شمش طلا خریداری کرده بودند.

لازم به ذکر است؛ صادرکنندگان به عنوان متولی تامین شمش طلا موظف به انجام تعهدات ارزی هستند که مرکز مبادلات طلا و ارز ایران مبنای معاملات بازار طلا و ارز است.

در این زمینه اصغر بالسینیسخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران: – مرکز مبادلات در پاسخ به سوالی در مورد علت عرضه کم شمش طلا در مزایده این جلسه گفت: امروز از ۲۴ شمش طلای عرضه شده، تمام ۲۴ قطعه (کیلویی) خریداری شد و طبیعتاً این است. از بازاری که عرضه و تقاضا آسیب می بیند، نوسانات افزایش و کاهش می یابد و مرکز مبادلات تنها بستری برای معاملات شفاف شمش طلا است.

حراج سکه فردا برگزار می شود

وی در ادامه در خصوص برگزاری هجدهمین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادلات ارزی گفت: فردا دومین روز است. مهر هجدهمین دوره حراج سکه طلا در این مرکز برگزار می شود. متقاضیان شرکت در مزایده تا ساعت ۲۳:۰۰ امروز (۱۰ مهر) مهلت دارند وجه سپرده شرکت در مزایده را پرداخت و سپس در روز حراج سفارش خود را ثبت کنند.

جلسه بعدی حراج شمش طلا; سه شنبه سوم مهرماه

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران در خاتمه گفت: جلسه بعدی (پنجاه و سه) حراج شمش طلا روز سه شنبه (۱۲ مهرماه) برگزار می شود و متقاضیان شرکت در این مزایده می توانند مبلغ ۳۵۰ واریز کنند. میلیون تومان ودیعه به ازای هر قطعه شمش طلا (تا فردا دوشنبه ۱۱ مهرماه ساعت ۲۴) جهت شرکت در پنجاه و سومین مزایده این مرکز.

باید گفت؛ در حراج شمش طلا در مرکز مبادلات، در مجموع ۱۰.۳۰ کیلوگرم شمش طلا (۱۰.۰۳ تن) به ارزش ۴۴.۵ میلیارد تومان خریداری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا