بانک و بیمه

چرا بانک پارسیان دوباره به صف خرید برگشت؟

بازار؛ گروه تبادل: بانک پارسیان با نماد وپارس که پس از چند روز معاملات متعادل وارد لیست خرید شد، نسبت به کف قیمتی خود بازدهی ۴۰ درصدی به سهامداران داده است.
این نماد اخیرا مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است زیرا تحویل از اپل خبرساز شد. بخاطر این خبر و بپرس چند روزی صف خرید بود اما پس از گذشتن مبلغ از ۲۴۰ تومان، افزایش عرضه داشت. این نماد در روز چهارشنبه معاملات متعادل و مثبتی داشت و تا سقف ۲۰۰ میلیون صف خرید را تجربه کرد اما در یک ساعت پایانی معاملات عرضه قوی را تجربه کرد و صف خرید باقی ماند.
حسن کاظم زاده، کارشناس بازار سرمایه گفت: نیمکت پارسی شرکت معدنی پارس برای واگذاری بلوک مدیریتی اوپال، سهام شرکت سرمایه گذاری پارسیان را به شرکت جدیدی به نام کانی سازان کیمیا واگذار می کند. ترکیب سهامی کانی سازان کیمیا دقیقاً مشابه ترکیب سهامداری سرمایه گذاری پارسیان است و این موضوع حکایت از گامی بیشتر در جهت واگذاری اوپال دارد.
رضا روحی، کارشناس بازار مالی با اشاره به اینکه اکنون واگذاری شرکت ها بسیار مهم است، گفت: اهمیت این ماجرا این است که طلسم واگذاری های بسیاری توسط سهامداران عمده ای که چند سالی است در مورد آن بحث می کنند شکسته می شود. به عنوان مثال واگذاری بلوک شیران توسط واتی، واگذاری اوپال توسط گروه پارسیان، واگذاری بانک پارسیان توسط ایران خودرو، واگذاری بلوک ونوین توسط وب شهر و … در حال اجراست.
بانک پارسیان یکی از آنهاست نمادهای بانکی شرکت های غیر بورسی زیادی وجود دارند، بنابراین گزارش تلفیقی آنها بسیار مهم است. در واقع این نماد در ۹ ماهه حدود ۴۸ تومان به ازای هر سهم ضرر کرد اما در گزارش های ۱۲ ماهه این زیان را جبران می کند. وپارس در معاملات سه ماهه بازدهی مثبت هر سهم حدود ۲۵ درصد و طی یک سال بازدهی مثبت حدود ۳۲۰ درصدی را در معاملات سهام به ثبت رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا