اخبار اقتصاد ایران

چرا باید به یزد سفر کنیم؟

یزد، شهر بادگیرها، قنات ها، مساجد و مراسم و آیین های مذهبی، آتشکده و پیر چکچک و محل اجتماع زرتشتیان، تصویر زیبایی از تاریخ کهن این منطقه را به نمایش می گذارد. رزرو بلیط قطار تهران – یزد این بهترین گزینه برای سفر به منطقه تاریخی نبی است که خانه های خشتی و آثار باستانی آن هزاران داستان را در دل خود جای داده است. شهری که مانند ماشین زمان شما را به گذشته می برد. شهری که نمادی از فرهنگ و تمدن را با اقلیت های مذهبی مختلف به نمایش می گذارد و تنها شهری در ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. آیا این شهر ارزش یک سفر را ندارد؟

چرا باید به یزد سفر کنیم؟

یزد شهر پرآوازه ایران در اقصی نقاط جهان شناخته شده است و گردشگران و مسافران جهانی از تمامی کشورهای دور و نزدیک این شهر تاریخی و باستانی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. شاید از خود بپرسید چرا یزد به عنوان مقصدی ناب در بین گردشگران داخلی و خارجی طرفداران زیادی دارد؟ باید بدانید که شهر یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان است و به همین دلیل به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری ایران شناخته می شود. بافت تاریخی شهر را می توان در بیشتر کوچه ها و محله های یزد حس کرد. محله های قدیمی مانند فهادان، کوچه بیوک، خرمشاه، یعقوبی، میرقطب، شش بادگیری و سرجام از جمله مناطق بسیار تاریخی یزد هستند که بازدید از آنها مانند سفر در ماشین زمان خواهد بود. همچنین وجود اقلیت های مذهبی که مکان های مذهبی خود را آزادانه در شهر یزد دارند، اماکن، مراسم و آثار زرتشتی، بادگیرها و بناهای تاریخی، بلندترین مناره های ایران در مسجد جامع شهر، شاهکار اصیل معماری دولت آباد. باغ و همچنین خوشمزه ترین و معروف ترین شیرینی ها و باقلواهای یزدی را می توان از دلایل سفر به این شهر برشمرد.

چه فصلی به یزد سفر کنیم؟

یکی از نکات مهم برای بهترین زمان برای رزرو بلیط قطار تهران – یزد توجه به آب و هوا و جغرافیای این منطقه است. یزد در مرکز فلات ایران و در حاشیه دشت کویر و لوت قرار دارد که از شمال و غرب به استان اصفهان، از شمال شرقی به خراسان، از جنوب غربی به فارس و از جنوب شرقی به کرمان محدود می شود. به طور کلی یزد به دلیل قرار گرفتن بر روی کمربند خشکی جهان دارای آب و هوای گرم است. این شهر در زمستان هوای بسیار سرد و خشک دارد و در تابستان گرمای هوا، خیابان های قدیمی و خاکی آن را داغ و سوزان می کند. نوسان شدید دمای هوا بین شب و روز می تواند گردشگران یزد را در برخی از فصول سال شگفت زده کند. هوای مطبوع و مطبوع یزد در اوایل بهار سفر را برای مسافران لذت بخش خواهد کرد. در فصل پاییز هوای یزد خنک می شود و کوچه های قدیمی شهر با هجوم مسافران بار دیگر رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرند. بنابراین بدون شک اوایل بهار و اواسط پاییز بهترین زمان برای رزرو بلیط قطار تهران به یزد و سفر به این نقطه از ایران ناب است.

از جاذبه های یزد دیدن کنیم

یزد یکی از زادگاه های معماری اصیل ایرانی به شمار می رود و نیمی از دیدنی های آن را بناهای تاریخی تشکیل می دهند. میدان ساعت یزد اولین برج ساعت ایران است که در زمان قاجار ساخته شده است. برج مستطیل شکل و آجری این بنا با ساعت های رنگی و سفید در چهار طرف آن دیده می شود. به دلیل کاشی کاری های رنگارنگ و معماری متفاوت میدان ساعت، از آن به عنوان یکی از دیدنی های شگفت انگیز یزد یاد شده است. از دیگر جاذبه های یزد می توان به معماری بی نظیر باغ دولت آباد اشاره کرد. باغ دولت آباد که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، بلندترین آسیاب بادی جهان با ارتفاع تقریبی ۳۴ متر را در خود جای داده است. این باغ زیبا با فضای سبز و دیدنی خود سفری هیجان انگیز را برای گردشگران رقم می زند. برج سکوت و دخمه زرتشتیان، مجموعه امیر چخماق و آتشکده یزد از دیگر مکان های دیدنی یزد هستند. همچنین قلعه سیریزد که در ۴۵ کیلومتری این شهر قرار دارد، سال هاست وظیفه حفظ جان و مال مردم را بر عهده داشته است. این قلعه خشتی که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بناهای تاریخی شناخته می‌شود، قدمت آن به دوران ساسانیان و قرن سوم میلادی برمی‌گردد. قلعه سیریزد که عنوان قدیمی ترین صندوق امانی جهان را دارد دارای ۴۶۸ اتاق برای نگهداری اموال مردم از جمله غلات، مواد غذایی، طلا و جواهرات است.

نحوه رزرو بلیط قطار تهران به یزد

رزرو بلیط قطار یزد از مراکز فروش بلیت به صورت حضوری و با ارائه کارت شناسایی امکان پذیر است. امروزه برای صرفه جویی در وقت و هزینه، این روش کمتر مورد استفاده مسافران قرار می گیرد و خرید اینترنتی جایگزین آن شده است. در خرید اینترنتی می توانید بلیط خود را در سریع ترین زمان و به روشی ساده خریداری کنید. برای رزرو بلیط قطار تهران به یزد کافی است به سایت معتبر فروش بلیط مراجعه کنید. با وارد کردن مبدا و مقصد، تاریخ، تعداد مسافران و در نهایت کلیک بر روی دکمه جستجو، لیستی از گزینه های مختلف برای شما ظاهر می شود. شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود بلیط قطار را برای سفر خود انتخاب کنید، باید از فیلترهای بالای سایت بلیط قطار استفاده کنید. فیلتر نوع قطار به شما این امکان را می دهد تا با توجه به بودجه و سلیقه خود یکی از بهترین گزینه ها را از بین انواع قطار انتخاب کنید. ممکن است برای محافظت از حریم خصوصی خود یک قطار سالنی را ترجیح دهید یا یک قطار کوپه ای با امکانات و راحتی بیشتر بخرید. در نظر داشته باشید که رزرو بلیط قطار تهران – یزد با هر قیمتی انتخابی مناسب، مقرون به صرفه، راحت و مطمئن خواهد بود.

با Fly Today به شهر بادگیر سفر کنید

وب سایت معتبر Fly Today با آسان کردن فرآیند خرید بلیط، تنها با چند کلیک و در چند دقیقه، به رزرو بلیط سفر شما سرعت می بخشد. با خرید بلیط قطار تهران یزد از فلای امروز می توانید در هزینه و زمان صرفه جویی کنید و از امکانات و خدمات بی نظیر آن بهره مند شوید. فلای تودی با ارائه خدمات راهنمای سفر، مشاوری مطمئن در خرید بلیط شما خواهد بود و با مراجعه به خدمات پیگیری وضعیت بلیط شما را به اطلاع شما می رساند. همچنین با پشتیبانی ۲۴ ساعته شما را تا پایان سفر همراهی کرده و پاسخگوی مشکلات و دغدغه های شما خواهد بود. Fly Today می تواند شرایط کنسلی سفر شما را با امکان استرداد بلیط فراهم کند. کافیست در سایت Fly Today به قسمت بازپرداخت بلیط رفته و اطلاعات لازم را وارد کنید. سپس طبق قوانین استرداد بلیط، بخشی از هزینه پرداخت شده به شما برگردانده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا