بانک و بیمه

چرا برخی از بانک‌ها وام ازدواج ۳۵۰ میلیون تومانی را پرداخت نمی‌کنند؟

به گزارش ایران تحلیل، سارا جلالی معاون اعتبارات بانک مرکزی گفت: بر اساس بند قانونی بودجه، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوجین زیر ۲۵ سال و همسران زیر ۲۳ سال سه میلیارد و پانصد میلیون (۳ میلیون و ۵۰۰ میلیون) است. ریال، در صورتی که افراد دارای مشخصات سنی فوق باشند و در اداره ثبت احوال تأیید شود، بانک ها مکلفند در حدود مقرر در قانون، معافیت را به مردم پرداخت کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا برای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی وام ازدواج برخی بانک ها کد سیمت صادر نمی شود؟ وی تصریح کرد: بحث در مورد کد سومات زمانی که بانکی ورشکسته است و اضافه برداشت دارد یا نظارت بانک مرکزی تشخیص می دهد که کد سومات باید محدود شود، این کد به بانک نظارت محدود می شود بانک مرکزی

وی افزود: تسهیلات بالای ۳۰۰ میلیون تومان، تسهیلات خرد محسوب نمی شود; زمانی که بانک ها نامتعادل می شوند، نظارت بانک مرکزی کد بانکی را برای کنترل و جلوگیری از افزایش ناهماهنگی بانک های عامل محدود می کند. بر این اساس بانک دیگر قادر به پرداخت تسهیلات بالای ۳۰۰ میلیون نیست و این به دلیل آن است که برخی از بانک ها نمی توانند تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای ازدواج ارائه دهند.

وی ادامه داد: در نهایت موضوع رفع محدودیت های کد سومات برای تسهیلات اعتباری به اداره نظارت بانک مرکزی ارجاع شده است تا در بحث تسهیلات اعتباری، بانک ها از این محدودیت مستثنی شوند لغو شد. بر اساس موضوع در ریاست نظارت، تحقیقات در حال حاضر جریان دارد و به زودی موضوع حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا