ترندهای روز

چرا تا به حال بقایای هیچ انسانی داخل کشتی تایتانیک پیدا نشده است؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اگرچه حدود ۱۱۱ سال از غرق شدن کشتی تایتانیک می گذرد، اما بسیاری نام این کشتی و حادثه تلخی که برای آن رخ داده را فراموش نکرده اند و همچنان در مورد اطراف آن کنجکاو هستند.

با گذشت بیش از یک قرن از غرق شدن کشتی تایتانیک، هنوز اخبار و شایعات جدیدی در مورد آن شنیده می شود. اخیرا در شبکه های اجتماعی بحث هایی در مورد بقایای انسانی باقی مانده در اطراف لاشه این کشتی مطرح شده است.

با وجود حفاری های متعدد از زمان کشف مجدد لاشه در سپتامبر ۱۹۸۵، هیچ بقایای انسانی یافت نشد.

جیمز کامرون، کارگردان کشتی تایتانیک، که ۳۳ بار برای کاوش در لاشه کشتی غواصی کرد، در سال ۲۰۱۲ به نیویورک تایمز گفت: “ما لباس ها و کفش هایی را دیدیم که نشان می داد جسد وجود دارد، اما هرگز “ما بقایای بدن انسان را ندیدیم.” “

این سخنان باعث شده که نظریه پردازان «تئوری توطئه» ماهیت این حادثه را زیر سوال ببرند.

با این حال، دلایل زیادی برای ناپدید شدن بقایای انسان در نزدیکی لاشه کشتی تایتانیک وجود دارد.

برخی از کارشناسان می گویند که ممکن است طوفان پس از غرق شدن، اجساد را به سرعت از محل غرق شدن کشتی دور کند و جریان های اقیانوسی نیز این اجساد را در عرض یک قرن دورتر کرده باشد.

اجساد محبوس شده در کشتی غرق شده ممکن است توسط موجودات دریایی از جمله ماهی خورده شده باشد.

با این حال، برخی به این واقعیت اشاره می‌کنند که در اطراف برخی از کشتی‌های غرق شده قدیمی‌تر از تایتانیک استخوان‌های انسان پیدا شده است و می‌پرسند چگونه استخوان‌های انسانی در اطراف این کشتی پیدا نشده است؟

رابرت بالارد کاوشگر اعماق دریا می گوید که لاشه کشتی تایتانیک در «عمق تعادل کربنات کلسیم» قرار دارد. بنابراین استخوان ها در این عمق اقیانوس حل می شوند.

در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ کشتی اقیانوس پیمای “RMS Titanic” پس از برخورد با کوه یخی در اقیانوس اطلس شمالی در اولین سفر خود غرق شد و بیش از ۱۵۰۰ نفر از ۲۲۴۰ مسافر و خدمه آن در این فاجعه جان باختند. آنها باختند

بقایای این کشتی اکنون در عمق حدود ۳.۸ کیلومتری اقیانوس اطلس و حدود ۶۴۰ کیلومتری جنوب شرقی ساحل نیوفاندلند قرار دارد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا