فرهنگ و هنر

چرا خانم کوچیک «پس ازباران» بازیگری نکرد؟ :: ایران تحلیل

سریال «پس از باران» به کارگردانی سعید سلطانی یکی از سریال های خاطره انگیز و موفق تلویزیونی است که بازیگری به نام «مرجان محتشم» را معرفی کرد. او به حرفه خود ادامه نداد.

به گزارش ایران تحلیل، «پس از باران» یکی از سریال های موفق تلویزیونی است که باعث شهرت بازیگر «مرجان محتشم» شد. او پیش از حضور در این سریال و ایفای نقش «خانم کوچک» در هفت سریال تلویزیونی بازی کرده بود که از مهمترین آنها می توان به سریال فکر پلید محسن شامحمدی اشاره کرد.

محتشم در سال ۱۳۷۸ برای بازی در سریال «پس از باران» برای بازی در نقش شخصیتی به نام «بانوی کوچولو» دعوت شد. استقبال گسترده از این سریال خیلی زود محتشم را به شهرت رساند.

پس از آن بلافاصله جذب سینما شد که حاصل آن بازی در فیلم «رز زرد» بود. این فیلم به کارگردانی داریوش فرهنگ و بازی امین حیایی می تواند راهگشای محتشم در سینما باشد. اما با وجود موفقیت تجاری فیلم، این اتفاق برای او رخ نداد. تا «رز زرد» به اولین و آخرین تجربه مهم سینمایی این بازیگر نوظهور تبدیل شود.

مرجان محتشم پس از این تجربه سینمایی بار دیگر مسیر خود را به سمت تلویزیون چرخاند و در سریال ریحانه به کارگردانی سیروس مقدم در نقش «آسیا» بازی کرد. این سریال اگرچه مانند «پس از باران» دیده نشد، اما بار دیگر محتشم را در کانون توجه قرار داد. همکاری موفق با سیروس مقدم در سریال «ریحانه» این کارگردان را به سمت مرجان محتشم برای سریال بعدی «پرواز در حباب» سوق داد. » دعوت به کار این سریال با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. حضور در دو سریال موفق و پرمخاطب بار دیگر مرجان محتشم را زنده کرد و شرایط را برای حضور پرقدرت او مهیا کرد.

اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و «پرواز در حباب» آخرین تجربه بازیگری او تاکنون شده است. محتشم پس از ۹ سال دوری از سینما و تلویزیون در برنامه دورهمی مهران مدیری حضور یافت. او در آنجا برای اولین بار دلیل کناره گیری خود از بازیگری را بیان کرد و گفت: همیشه اصرار داشتم که کمتر کار کنم و این را ثابت کردم و خدا را شاکرم که از همان ابتدای فعالیتم مورد لطف مردم قرار گرفتم؛ اما حتی این اظهار لطف نتوانست آن انتخاب را از من بگیرد، متأسفانه در آخرین روزهای سال ۹۱ پدرم، دو سال بعد برادرم و هشت ماه پیش مادرم را از دست دادم، همه این اتفاقات تلخ باعث شد تا مدت ها کار نکنم. البته در این سال ها دوران طلایی کار هنری را از دست دادم، اما پشیمان نیستم.»

سریال «پس از باران» یکی از تولیدات شبکه سه سیما است که پخش آن از سال ۱۳۷۹ آغاز و در سال ۱۳۸۰ به پایان رسید و علاوه بر مرجان محتشم، بازیگرانی چون کتایون ریاحی، محمود پاک نیت، صبا کمالی، ماهوش صبرکن، شهاب حضور داشتند. حسینی، رحیم نوروزی و امیر آتشانی در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند. بعد از بارندگی هر شب ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه آی فیلم پخش می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا